Lamborghini posunulo svoj modelový rad ďalej. Huracan skončil, prichádza Temerario. A Temerario sa zbavilo V10, miesto nej má V8 a tri elektrické motory. No a má aj zaujímavé dizajnové prvky, poďme sa na to pozrieť.
Spredu model Temerario vyzerá až príliš jednoducho s úzkymi prednými svetlami. Všetko zachraňujú azda len šesťuholníkové prvky denného LED svietenia v nárazníkoch. Ale silueta ostáva zachovaná a je to silueta s ktorou prichádzalo už aj Lamborghini Countach a všetky historické modely. Akurát tu je použité to lacnejšie riešenie otvárania dverí do boku a nie do vrchu ako má model Revuelto.
Šesťuholníkový motív sa na modeli Temerario opakuje v každom pohľade. Zboku vidno prechod z dverí do nasávacieho otvoru s masívnymi rozmermi a zozadu je šesťuholníkový tvar viditeľný na svetlách, či na centrálne umiestnenom výfuku. Polovicu šesťuholníka si ako svoj základný tvar, takže vlastne lichobežník, zobral aj difúzor v spodnej časti.
Lamborghini postavilo model Temerario na 20-palcové zliatinové disky vpredu a o palec väčšie vzadu. Štandardne sú z obyčajnej zliatiny, ale za príplatok môžete mať disky kované, prípadne karbónové. Karbónové sú v rámci balíka Alleggrita. Balík prináša zlepšenie prítlaku 25 %, pričom už základné Temerario má zvýšený prítlak až o 103 % oproti predchádzajúcemu Huracanu Evo. Balík tiež predvádza masívne krídlo a zmenené časti nárazníkov. Takže áno, ak chcete jazdiť rýchlo v zákrutách, môžete si kúpiť Temerario s týmto balíkom.
Do interiéru sa dostali športové sedačky, ale to nie je žiaden šok. Väčší šok je, že interiér ponúkne tri samostatné displeje a pádla radiacej prevodovky na stĺpiku riadenia. Charakteristický prvok, odklápací kryt štartovacieho tlačidla s červenou farbou, podobne ako v stíhačkách, ostáva na svojom mieste. NA svojom mieste ešte ostáva aj 12,3-palcový displej zobrazujúci informačný tok pred vodičom.
V strede je zase 8,4-palcová uhlopriečka displeja s dotykovým ovládaním a ďalší displej bude pred spolujazdcom. Spolujazdec môže pozerať rýchlosť, zaradený prevodový stupeň, alebo otáčky, prípadne iné atribúty, ktoré si zvolí na svojom vlastnom displeji. Ovláda ho dotykovo.
Pohon predstavuje spojenie štyroch rôznych motorov. Dva elektrické sú vpredu, každý má 60 kW (82 k) a poháňa predné kolesá, takže Temerario bude mať pohon všetkých 4 kolies. Ak budete jazdiť na elektrickú energiu z batérie s kapacitou 3,8 kWh, tak bude vozidlo poháňať primárne predné kolesá. A to aj napriek faktu, že vzadu, medzi prevodovkou s ôsmimi prevodovými stupňami a dvomi spojkami a motorom spaľujúcim benzín je ďalší elektrický motor s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 300 Nm.
Ak budete chcieť, tak si viete nastaviť režim na driftovanie a taktiež Launch Control. Ale ešte dôležitejšie je, že Lamborghini si nechalo aj motor V8. Tentoraz je to V8 s plochým kľukovým hriadeľom, s titánovými ojnicami, ale aj s rozovretím valcov 90° a turbami medzi hlavami valcov. Áno, turbá sú dve a Lamborghini prisľúbilo, že nič charakteru predchádzajúcich áut sa nestratí, ba priam novinka bude mať ešte brutálnejšie prevedenie.
Celkový výkon pohonného systému má byť až 677 kW (920 k) a má to znamenať zrýchlenie na stovku za 2,7 sekundy. Maximum sa má dostať na 340 km/h. Predpokladám, že tieto údaje sú dôsledkom hmotnosti atakujúcej dve tony a to aj napriek ľahšej konštrukcii základov. Prečo ma tento časový údaj neoslnil? Jednoducho preto, že ho dosahuje aj relatívne obyčajné Porsche 911 Turbo S, ktoré bude stáť možno o 100 000 € menej. No a ak by som chcel vyrypovať, tak spomeniem jeden jediný model. Corvette ZR1 s výkonom presahujúcim 1000 koní a cenovkou tretinovou.