Kia Rio sa v Paríži predstaví v štvrtej generácii. Niežeby tá súčasná bola zlá, ale už začínalo byť príliš veľa áut, ktoré sú jednoducho lepšie. Práve najnovšia generácia akoby chcela zapadnúť medzi malé autá, ale tie prémiovejšie, tie, ktoré stoja viac peňazí.
Už pohľady zvonka hovoria, že zmeny sú decentné a skôr evolučné ako kompletne nové. Vpredu sú napríklad svetlá so vstavaným LED denným svietením. Má tvar U okolo hlavnej šošovky reflektoru. Zadné svetlá sú tiež osadené LEDkami a majú vytvárať nový svetelný podpis značky.
Okrem celkovej dĺžky, ktorá narástla o 15 milimetrov na 4065 milimetrov sa zväčšil aj rázvor. Tomu pribudlo 10 milimetrov a prekonal tak aj Hyundai i20. Celkový rázvor 2580 milimetrov je viac ako mala Škoda Octavia prvej generácie pred 20 rokmi.
Aj interiér sa tvári prémiovejšie ako doteraz. Tlačidlá vo veľkej miere nahradil dotykový displej. Výrazným krokom vpred je aj volant. Počet tlačidiel je približne rovnaký, ale sú iba na dvoch lúčoch, nie na štyroch ako v prípade predchodcu.
O motoroch ešte nepadla zmienka, ale litrový prepĺňaný trojvalec je karta, na ktorú sa dá bez problémov staviť.
No, nepodobá sa zozadu na jednotkové BMW?