Peugeot Boxer už nebude mať trojliter, ani dva-dvojky

Peugeot Boxer je spolu s Citroënom Jumper a Fiatom Ducato najčastejším dodávkovým zjavom na cestách. Je to kvôli cene, nebudeme si klamať. Doteraz sa o francúzskych dvojičkách hovorilo, že 2,2-litrový motor nebol tak spoľahlivý ako trojliter.

Teraz už objem diferencovaný nebude. A jeden objem nahradí všetky ostatné. Najnovšie bude Boxer s objemom dva litre. Len výkonových verzií bude viac. Každá však ponúkne kombináciu s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Automobilka tvrdí, že motory vydržia veľa, lebo už boli dlhšie testované v osobných vozidlách.

Základom ponuky bude model s výkonom 74 kW (100 k), ktorému pribudlo 50 Nm na celkovú hodnotu 300 Nm. Nad ním bude alternatíva s 96 kW (130 k) a 340 Nm. Znova nárast, ale teraz len 20 Nm. Najviac výkonu už nebude ponúkať trojliter, ale znova dvojliter s 118 kW (160 k) a 350 Nm (+10 Nm).

Podľa zvoleného motora a verzie začína kombinovaná spotreba 6 litrov nafty na sto kilometrov (-1,1 litra) a emisie sú len 154 g CO2/km (-30 g CO2/km).  Motory spĺňajú normy Euro 6 a na to využívajú FAP filter a selektívnu katalytickú redukciu. S AdBlue naplno v 15-litrovej nádrži má prejsť až 10 000 kilometrov.

Aby bolo jasné, že sa autá nepokazia hneď, tak testovacie kusy nabehali až 10 000 kilometrov.