Krátky test Jaguar F-type: Budúca legenda

Poznáte to, nečakané zážitky patria niekedy medzi tie najlepšie a nezabudnuteľné. Zima už pomaly skončila, posypané cesty začínajú upratovať a okrem motoriek sa zo zimného spánku prebúdzajú aj niektoré šelmy. Táto je v logu značky právom a na každú možnosť zviezť sa znova by sme rozhodne povedali áno. Preto si s príchodom teplejších dní prečítate možno aj celý test a dozviete sa aj ako jazdí v iných režimoch.

Nebudeme si predsa hádzať horúce gaštany. S F-typom sme sa stretli na pár hodín a tak bol režim Sport so zvolením majiteľa vypnutý len keď sme sa chceli porozprávať. Vtedy zavládne naozaj ticho, nadpriemerný komfort a zvládli by ste v ňom aj dlhú pracovnú cestu. Podvozok na 19-palcových kolesách v kombinácii so slovenskými cestami? O triedu lepšie ako pri športových autách, nevydáva žiadne tupšie rany. Tá naša cesta bola plná zákrut, stúpaní do kopca a to ako sa do auta dokážete vžiť, cítiť asfalt pod nohami ho zapisuje do tabuľky budúcich legendárnych áut. Nemusíte mať ani tú najsilnejšiu verziu, zvuk šiestich valcov s klapkami vo výfukoch nenechá nikoho a nikdy bez úsmevu.

Povýšiť sa dá už jedine verziou bez strechy pre intenzívnejší zážitok. Áno,  roadster v ponuke Jaguára nájdete tiež, ten bol vlatne predstavený ešte pred kupé. Pokiaľ máte automatickú 8-stupňovú prevodovku, zrýchlite s výkonom 250 kW (340k) z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, čo je v porovnaní s manuálom o 4 stotiny rýchlejšie. Rozdiel je to zanedbateľný, dôležitý je už len subjektívny výber medzi pádlami pod volantom alebo väčším zlom, pákou s prídavkom zábavy. Krásny biely F-type, ktorý sa nám dostal do rúk bol automat a musíme si ho zastať. Radí tak ako si prajete, drží auto v otáčkach, až kým vy nerozhodnete zaradiť ďalej a donúti vás doslova sa s ním hrať a počúvať nádherný zvuk.

Spracovanie interiéru, detaily ako automaticky výsuvné výduchy klimatizácie, biele kožené sedačky alebo oranžovo odlíšené pádla pod volantom v ňom vytvárajú pomyslenú rovnováhu medzi luxusom a dynamikou. Vlastne mu chýbajú len dokonalé príplatkové ešte športovejšie sedačky. Vzadu sedenie nenájdete a kufor má objem 407 litrov. Pomenovanie malý k nemu vonkoncom nepatrí. Je akurát a na výlet na alpské Stelvio, či iné passy sa zbalíte aj bez batožiny na mieru, čo je nutnosť pre kabriolet. Batožina od značky Moyant za je 900 €.

Viac o aute si dúfajme prečítate neskôr a my sme sa s F-type nestretli naposledy. Vlastne, určite budete môcť nájsť plnohodnotný test. Za zvezenie a krásny deň vďačíme firme Lusja, ktorú ste aj s týmto autom mali možnosť vidieť na minuloročnom autosalóne.

Jaguar F-Type

Motor V6 benzín
Objem 2995 cm3
Výkon 250 kW (340 k) pri 6500 ot/min
Krútiaci moment 450 Nm pri 3500-5000 ot/min
   
Prevodovka Automat 8 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4482 mm
Šírka 2042 mm
Výška 1311 mm
Rázvor osí kolies 2622 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1594/2050 kg
Batožinový priestor 408 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 260 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,3 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 11,7/6,5/8,4
Emisie g CO2/km 199