Poznáte to, nečakané zážitky patria niekedy medzi tie najlepšie a nezabudnuteľné. Zima už pomaly skončila, posypané cesty začínajú upratovať a okrem motoriek sa zo zimného spánku prebúdzajú aj niektoré šelmy. Táto je v logu značky právom a na každú možnosť zviezť sa znova by sme rozhodne povedali áno. Preto si s príchodom teplejších dní prečítate možno aj celý test a dozviete sa aj ako jazdí v iných režimoch.
Nebudeme si predsa hádzať horúce gaštany. S F-typom sme sa stretli na pár hodín a tak bol režim Sport so zvolením majiteľa vypnutý len keď sme sa chceli porozprávať. Vtedy zavládne naozaj ticho, nadpriemerný komfort a zvládli by ste v ňom aj dlhú pracovnú cestu. Podvozok na 19-palcových kolesách v kombinácii so slovenskými cestami? O triedu lepšie ako pri športových autách, nevydáva žiadne tupšie rany. Tá naša cesta bola plná zákrut, stúpaní do kopca a to ako sa do auta dokážete vžiť, cítiť asfalt pod nohami ho zapisuje do tabuľky budúcich legendárnych áut. Nemusíte mať ani tú najsilnejšiu verziu, zvuk šiestich valcov s klapkami vo výfukoch nenechá nikoho a nikdy bez úsmevu.
Povýšiť sa dá už jedine verziou bez strechy pre intenzívnejší zážitok. Áno, roadster v ponuke Jaguára nájdete tiež, ten bol vlatne predstavený ešte pred kupé. Pokiaľ máte automatickú 8-stupňovú prevodovku, zrýchlite s výkonom 250 kW (340k) z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, čo je v porovnaní s manuálom o 4 stotiny rýchlejšie. Rozdiel je to zanedbateľný, dôležitý je už len subjektívny výber medzi pádlami pod volantom alebo väčším zlom, pákou s prídavkom zábavy. Krásny biely F-type, ktorý sa nám dostal do rúk bol automat a musíme si ho zastať. Radí tak ako si prajete, drží auto v otáčkach, až kým vy nerozhodnete zaradiť ďalej a donúti vás doslova sa s ním hrať a počúvať nádherný zvuk.
Spracovanie interiéru, detaily ako automaticky výsuvné výduchy klimatizácie, biele kožené sedačky alebo oranžovo odlíšené pádla pod volantom v ňom vytvárajú pomyslenú rovnováhu medzi luxusom a dynamikou. Vlastne mu chýbajú len dokonalé príplatkové ešte športovejšie sedačky. Vzadu sedenie nenájdete a kufor má objem 407 litrov. Pomenovanie malý k nemu vonkoncom nepatrí. Je akurát a na výlet na alpské Stelvio, či iné passy sa zbalíte aj bez batožiny na mieru, čo je nutnosť pre kabriolet. Batožina od značky Moyant za je 900 €.
Viac o aute si dúfajme prečítate neskôr a my sme sa s F-type nestretli naposledy. Vlastne, určite budete môcť nájsť plnohodnotný test. Za zvezenie a krásny deň vďačíme firme Lusja, ktorú ste aj s týmto autom mali možnosť vidieť na minuloročnom autosalóne.
Jaguar F-Type
Motor | V6 benzín |
Objem | 2995 cm3 |
Výkon | 250 kW (340 k) pri 6500 ot/min |
Krútiaci moment | 450 Nm pri 3500-5000 ot/min |
Prevodovka | Automat 8 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4482 mm |
Šírka | 2042 mm |
Výška | 1311 mm |
Rázvor osí kolies | 2622 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1594/2050 kg |
Batožinový priestor | 408 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 260 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,3 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 11,7/6,5/8,4 |
Emisie g CO2/km | 199 |