Hyundai sa do faceliftovania pustil celkom zhurta. Model i30 príde rovno so všetkými tromi karosériami naraz. Nová tvár odkazuje na posledné tvary značky. Jasné, nová maska, iné svetlá a nové farby Jet Black, Orange Caramel a Polar White. To je fajn, ale nie je to to, čo by bolo úplne najzaujímavejšie.
Tá top inovácia prichádza ako i30 Turbo. Veď využíva podobné komponenty ako Kia Cee’d GT. Lenže niečo tu nehrá, neladí, nesedí, nie je v poriadky. Kia má 150 kW (204 k). Ale Hyundai sa predstaví iba s 137 kW (186 k). Motor je tiež 1,6 s turbom, ale výkon bol priškrtený. Skôr ako začnete frflať, tak si treba uvedomiť, že i30 Turbo ešte nie je plánované i30 N. Prekvapivo, krútiaci moment 265 Nm ostal zachovaný.
Takže treba pozrieť, čo auto dokáže. Stovku zvládne za 8 sekúnd (+0,3 s oproti Cee’du) a maximálne sa dopracuje k 219 km/h (-11 km/h oproti Cee’du). Vyzerá to skôr na warmhatch ako na plnohodnotný hothatch. Aspoň bude mať nižšiu spotrebu.
Verzia Turbo bude od ostatných iná najmä inak nastaveným podvozkom. Ale to nie je očividné. V prvom rade bude stáť na osemnásťpalcových diskoch. Za nimi budú brzdy s priemerom 300 mm vpredu a 284 mm vzadu. To však tiež nie je vidno hneď. Agresívnejší bodykit však neunikne ani jednému oku. Vpredu sú bi-xenóny a LED denné svietenie a vzadu dvojitá koncovka výfuku. Agresívnejší vzhľad zaručený. Vnútri pribudlo športové sedadlá, čierny strop a zmenený prístrojový panel.
Do bežných verzií sa dostane nová prevodovka. Teda do niektorých z nich. Bude to sedemstupňové dvojspojkové 7DCT. A bude sa dať kombinovať s atmosférickým benzínovým GDI (99 kW/135k) a naftovými 1,6 CRDi. Jeho výkonnejšia verzia získala viac výkonu. Z 94 kW (125 k) sa posunul na 100 kW (136 k).
Takže už len počkať na verziu N. Začiatok predaja faceliftu ako aj Turba je v marci 2015.