Švédsky malosériový výrobca superšportov Koenigsegg patril vždy medzi značky, ktoré sa nebáli ísť vlastnou cestou a zároveň posúvať hranice. Ich najnovší produkt, ktorého sa vyrobí iba 80 kusov, oficiálne predstavený tento týždeň, nesie názov Regera a posúva hranice extrému zasa o kus ďalej. Teda, o kus, skôr o riadny kusisko.
Ako inak než extrémom nazvať luxusný superšport, ktorého celkový výkon presahuje hodnotu 1500 koní? Tá je docielená kombináciou 5.0 litrového benzínového osemvalca s elektromotormi, ktorých konkrétny počet je tri. Samotný výrobca tvrdí, že táto kombinácia elektromotorov je tou najsilnejšou, aká bola kedy v akomkoľvek aute doteraz použitá. Nuž, nie je dôvod im neveriť. Celá pohonná jednotka je nazvaná ako KDD, čo znamená „Koenigsegg Direct Drive“. Jeho súčasťou je aj systém transmisií, v ktorom úplne absentujú prevody. V normálnej reči to teda znamená, že Regera je prvy bezprevodový superšport na svete.
Okrem toho je tu ešte kompletný výfukový systém od Akrapoviča a skladateľné zadné krídlo, ktoré je možné ovládať prostredníctvom aplikácie v mobile… Zrýchlenie z 0 na 100km/h za 2,8 sekundy je síce brutálne, avšak vo svete súčasných superšportov nie úplne ojedinelé. Ako zo sci-fi filmu ale pôsobí skôr pružná katapultácia zo 150 na 250 km/h za iba 3,2 sekundy! Či snáď 0-400 km/h za menej než 20 sekúnd?
Áno, úžasné a len ťažko predstaviteľné hodnoty ale…je skutočne „miliónkoňový, poloelektrický superšport bez prevodovky prešpikovaný elektronikou“ to správne, kam by sa mal uberať svet superšportov? Nie je stále vzrušujúcejšie staré, poctivé a brutálne oturbené benzínové Ferrari F40 s manuálom potrebujúcim pevnú ruku a elektronikou potrebnou tak maximálne pre svetlá? My bez váhania vravíme – áno!