Predstavte si spojenie gigantického výkonu, nekončiacej zábavy, dokonalej bezpečnosti a vysokého stupňa ekológie. Utópia? Vo Švédsku realita. U automobilky Koenigsegg sme si už zvykli na rôzne šialenosti a výtvory len pre úzku skupinu obyvateľstva. No tentokrát pridali k superšportu na okruhy požiadavku praktického využitia, výsledkom je tak nová kategória vozidla, MEGA – GT. V praxi to znamená 4 plnohodnotné sedadlá, priestor na príručnú batožinu, komfort, bezpečnosť a burácajúci výkon a zároveň minimum emisií.
Pri prvom pohľade na švédskeho krásavca sú evidentné typické prvky tejto značky, ktorá vyrába superautomobily už niečo viac ako 25 rokov. Predná maska evokuje tvar stíhačky, centrálny stierač čelného skla, skryté A – stĺpiky, vďaka ktorým čelné okno s bočnými vytvárajú celistvú sklenenú plochu, výrazné prvky pre nasávanie a obtekanie vzduchu, šialené vyklápacie dvere, aj keď v štvormiestnom prevedení majú praktický význam. Celý jednoliaty dizajn, vrátane absentujúcich B – stĺpikov a panoramatickej strechy je výsledkom monokokovej karosérie z pevných uhlíkových vláken. Dvere Twisted Synchrohelix Actuation Doors (KATSAD), ovládané elektricky, tak otvoria veľkorysý priestor pre pohodlné nastupovanie aj na zadné sedadlá. Ponúkajú aj márnivú pridanú hodnotu, všetci totiž uvidia ten nádherný, výrazný interiér plný futuristických prvkov a najkvalitnejších materiálov. 3krupinové sedadlá z uhlíkových vláken obalené luxusnou semišovou kožou v kontrastnej kombinácií čiernej a výraznej žltej, vyšité logo značky, ale aj švédska národná vlajka. Žltá koža pokračuje aj na strop a tapacírovanie zbytku interiéru.
Komfort ponúka nielen počet sedadiel, ale aj príslušenstvo k nim. Každý má k dispozícií držiak na nápoje, ako na fľašu s chladeným nápojom, tak aj na pohár s nápojom teplým. Bezdrôtovo si môže nabíjať mobilný telefón každý pasažier, rovnako aj sledovať čo len chce na dotykovom infotainment displeji s konektivitou Apple CarPlay, pre pasažierov vzadu v operadlách predných sedadiel, spolujazdec na skrytom A – stĺpiku a vodič centrálne v palubnej doske. Hudobný zážitok sprostredkuje 11 reproduktorov, k dispozícií je aj WiFi pripojenie a 4 svetlá na čítanie. Sedadlá sú z pamäťovej peny a vyhrievanie je samozrejmosťou, rovnako aj 3 – zónová klimatizácia. Na okolie a priebeh jazdy dohliadajú exteriérové aj interiérové kamery.
Škandinávska krajina je tak nejak už poznačená predpokladom, že vozidlá z ich produkcie spĺňajú najprísnejšie bezpečnostné štandardy a v technológií sú niekoľko rokov pred zbytkom automobiliek. Okrem veľmi pevnej monokokovej konštrukcie z uhlíkových vláken pomáha k bezpečnosti posádky aj sústava šiestich inteligentných airbagov, ABS, kontrolu trakcie, asistenčný systém ADAS 2.5 a ukotvenie detských sedačiek ISOFix na oboch zadných sedadlách. Bezpečnému prejazdu aj pri vyšších rýchlostiach pomáha riadenie zadných kolies, energia je prenášaná na všetky štyri kolesá optimálne podľa podmienok.
To, čo robí tento automobil tak exkluzívnym je v prvom rade to, čo roztáča kolesá. Pod kapotou Gemera drieme kombinácia spaľovacieho motora a elektromotorov. No, pod kapotou nie je úplne presné. Elektrické agregáty sú tri, dva sú umiestnené v zadných kolesách a tretí prenáša cez kľukový hriadeľ podporný výkon k spaľovaciemu 2,0 litrovému trojvalcu s dvojitým turbom, dostal príznačné pomenovanie Tiny Friendly Giant. Ten sám o sebe dáva výkon 447 kW (600 koní) s krútiacim momentom 600 Nm a spaľuje bioetanol druhej generácie (Gen 2.0). Dokáže však ísť aj na metanol, ktorý neprodukuje CO2 (vulcanol), no v najhoršom prípade, pri nedostupnosti tohto druhu paliva, aj na klasický benzín. Pri tom však nie je zabezpečená CO2 neutralita, ako je tomu pri jeho „alkoholových“ nástupcoch. Keď sa skombinujú všetky motory, súhrnný výkon je na ohromujúcej hodnote 1270 kW (1700 koní), s krútiacim momentom 3500 Nm, z toho elektrické motory posúvajú súhrnne 800 kW (1100 koní). V čisto EV móde dokáže Gemera vyvinúť rýchlosť až 300 km/h a prejsť 50 km. Pri zapojení všetkých agregátov sa na prístrojovke ukáže hodnota 100 km/h za 1,9 sekundy a maximálna hodnota je 400 km/h, čo ho radí na čelo rebríčka najrýchlejších sériových homologizovaných vozidiel.
Koľko bude táto nádherná zábavka stáť zatiaľ nevedno, no fakt, že bude vyrobených len 300 kusov nám napovedá, že 5 ciferné číslo to pravdepodobne nebude.