Každý rok to opakujeme a tento rok je to znova také. Banda motoristických žurnalistov, ktorí vôbec neberú do úvahy zábavu za volantom rozhoduje o najlepšom aute za celý rok. Je ich dokonca 58 a sú z 22 krajín. Naša redakcia tam nemá žiadneho zástupcu. A aj napriek tomu sa podarilo vybrať autá, ktoré nemusia byť nudné úplne všetky. Veď posúďte sami!
1. Alfa Romeo Giulia
Taliansky sedan s pohonom zadnej nápravy je reálnym konkurentom trojkového BMW. Jasné, možno interiér na Nemca nemá, ale ovládaním je fakt na vysokej úrovni. A začínal s Quadrifoglio verziou, od ktorej sú odvodené ostatné slabšie. Prečítajte si test.
2. Citroën C3
Nový Citroën C3 je úplne iný ako ten predtým. Je viac funky, je viac kvalitný. A potrebuje silnejší motor ako trojvalcový atmosférický. Ale zase ten do mesta postačuje. Už sme ho mali na test a sme milo prekvapení.
3. Mercedes-Benz triedy E
Sám zaparkuje, sám zabrzdí, sám dokáže chvíľu ísť. Už sme ho skúsili na akcii Mercedes-Benz Star Experience Roadshow na letisku. A tam všetko fungovalo dokonale. Aj pohonná jednotka, trojlitrový šesťvalec. Skúsili sme na krátkom úseku aj dvojlitrovú alternatívu a aj tá predčila očakávania.
4. Nissan Micra
Nový Nissan Micra má jednu výraznú výhodu oproti svojmu predchodcovi. Je krajší. A nie o trochu, ale až tak, že zo škaredého káčatka sa stala labuť. Konečne môže súperiť s konkurentmi ako Clio, Fiesta, či aj Fabia.
5. Peugeot 3008
Zmena z MPV crossoveru na SUV crossover dopadla naozaj výborne. Aj i-Cockpit 2.0 v interiéri je naozaj cool. Za volantom už nebudú fúzatí dedkovia v klobúkoch. Toto auto je naozaj pekné a jedine mu chýba pohon všetkých kolies.
6. Toyota C-HR
Zdá sa vám Honda HR-V trochu konzervatívna? Nám síce nie, ale niekomu v Toyote asi áno. Aj to je dôvod existencie naozaj avantgardného modelu C-HR. Prekombinované tvary sa mu náramne hodia. Na boj s každodennými kolónami je naozaj ideálne vozidlo.
7. Volvo S90/V90
Po XCčku sa do ponuky Volva dostali aj sedan a kombi s deväťdesiatkou. S XC90 sme boli spokojní, ale maximálne a tešíme sa aj na sedan a kombi. Škoda len, že pod kaptou už nie je šesťvalec a ani štvorvalec. Síce ich trochu nahradzuje hybrid T8, ale aj tak, V8 od Yamahy bol úplne fantastickou pohonnou jednotkou.