Deti na prázdniny dostávajú občas úlohy. To aby nezleniveli a niečo si zopakovali. Teória prokrastinácie aj tak hovorí, že už v útlom veku to bude drvivá väčšina riešiť až tesne pred návratom do školy. Ale Jeep je iný žiak. Na každoročné Moabské safari sa pripravil úplne výborne a s predstihom.
Akcia bude až od 28. marca do 5. apríla, ale automobilka už teraz ukázala sedem nových konceptov, pripravených na všetky nástrahy.
Jeep Chief
Chief je inšpirovaný originálnym modelom Cherokee, ale je postavený na Wranglerovom podvozku. Modro-biely exteriér pripomína naozaj sedemdesiate roky. Interiér má zase surferskú tému. Podvozok zase získal tlmiče Fox, zadnú nápravu Dana 44 a kolesá poháňa 3,6-litrový V6 Pentastar.
Jeep Staff Car
Vznikol ako pocta pôvodným Jeepom, ktoré slúžili v armáde. Má pripomínať tie kusy, ktoré jazdili v seriáli MASH. Ale veľmi tak nevyzerá. Jediným spojiteľným detailom je absencia dverí. Béžová farba, V6 Pentastar, manuálna prevodovka, tlmiče Fox, náprava Dana 44, nezabudlo sa na nič.
Jeep Wrangler Africa
Africká verzia Wrangleru je úplne perfektná! Je to stále Wrangler a má naviac predĺženú karosériu, zvládajúcu previezť viac čohokoľvek pri expedíciách. Béžový terénny automobil poháňa 2,8-litrový naftový motor. A na podvozok pribudlo pár Jeep Performance Parts.
Jeep Grand Cherokee Overlander
Overlander reprezentuje najbrutálnejšiu stránku Grand Cherokee. Okrem priechodnosti ponúka aj možnosť prespať, ak náhodou skončíte tam, kde sa má problém dostať aj traktor. Zvláštna zelená farba len dotvára to, čo budujú zadné svetlá a kapota z SRT, špeciálny predok, integrovaný navijak vpredu, väčšie otvory na kolesá a veľké kolesá. Poháňa ho trojlitrový naftový motor s osemstupňovou prevodovkou (automatickou, samozrejme).
Jeep Renegade Desert Hawk
Aj keď malý Jeep asi nebude tým prvým, čo vás napadne pri voľbe auta na prejdenie Sahary, Jeep si myslí niečo iné. Renegade púštny sokol je toho dôkazom. Béžového terénneho krpca poháňa 2,4-litrový motor Tigershark, ktorý spolupracuje s automatickou prevodovkou s deviatimi stupňami a redukovanou rýchlosťou Jeep Active Drive Low.
Jeep Cherokee Canyon Trial
Podľa časopisu Four Wheeler Magazine je práve Cherokke štvorkolkou roka 2015. O schopnostiach nebudeme polemizovať, len prečo nechali na predok sadnúť slona? Béžový exteriér s čiernou časťou kapoty ukazuje biele na čiernom topografickú mapu pekelnej pomsty. Aj vnútro sa trochu pomenilo, ale hlavne treba povedať, že ho poháňa to isté ako Renegade, 2,4-litrový Tigrershark, ale deväťstupňová prevodovka má Jeep Active Drive Lock, s redukovanými prevodmi a uzávierkou zadného difu.
Jeep Wrangler Red Rock Responder
Má byť podporným vozidlom pri cestách cez najhorší terén. Okrem červenej farby má výročnú kapotu, LED svetlá a mnoho ďalších srandičiek. Obrovské kolesá obúvajú pneumatiky BFGoodrich Mud Terrain A/T KM2 s priemerom 37 palcov. Karoséria je vyššie o štyri palce (cca 11,6 cm), tlmí tlmičmi Fox a používa nápravy Dana 60 s prevodom 5,38. Kolesá roztáča Pentastar V6 s 3,6 litrami objemu spojený s automatom.
Tak ktorý? Nám sa páči Africa.