Jazdili sme na novom Renaulte Clio, je dospelejší a kvalitnejší

Renault nám predstavil na dynamickej prezentácii novú generáciu modelu Clio. Aj keď zvonka to vyzerá len na evolúciu, je kompletne novým autom a, ako sa hovorí, dôležité je to, čo je vo vnútri.

Zvonka najviac zaujmú predné svetlá so slzičkou, s typickým prvkom denného svietenia Renaultov ostatnej doby. Vzadu sú tvary naozaj podobné, rovnako sú kľučky v ráme dverí. Nič drastické, ale všetko vyzerá dobre. Inak, trojdverová karoséria nebude, tú nemala ani predchádzajúca generácia, nebude ani RSko a nebude ani kombi. Poslednú karosériu nahradí veľkosťou nový Captur. My sme si Clio vyskúšali hneď v dvoch prevedeniach.

Renault Clio TCe 100

Prvé auto na jazdy som vyberal ja. Jano z magazínu podkapotou.sk prišiel a bolo vybrané. Väčšina áut bola sýtomodrá, tak ja som vybral farbu, za ktorou by sa Gargamel nielen otočil, ale rovno by sa za ňou rozbehol. Počuli sme na ňu všelijaké reakcie, ale treba uznať, že vyčnieva z radu a zaujme ešte viac ako ktorákoľvek iná. Okrem oranžovej, teda.

Prvé dotyky odhaľujú veľkú mieru použitia mäkkých plastov. Prístrojová doska pôsobí naozaj kvalitne a bez problému sa dá intuitívne ovládať každý jeden detail. Klimatizácia ostala samostatná a nie je súčasťou displeja, čo je super. Nie je úplne nová, už je v koncernovom Dustri, ale to nevadí, aj sem sa hodí.

Displej v tejto verzii je menší, čo ale vôbec nevadí. Ovláda sa fakt príjemne, nič nie je problém nastaviť a plocha je stále dostatočne veľká. Naviac pomáha Google Search. Nám teda pomohol pri nastavovaní navigácie. Integrácia telefónov je tiež, ale na prepojenie treba používať káble.

Motor s litrovým objemom, nie 0,9-litrovým ako mala štvrtá generácia, má výkon 74 kW (100 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 160 Nm. Na malé auto sú hodnoty výborné, aj s päťstupňovým manuálom pôsobí Clio dynamicky, aj keď šesť stupňov by mu len prospelo. Na šestnásťpalcových diskoch sa prejavovala novinka veľmi komfortne. A potom som presadol.

Renault Clio TCe 130 RS Line

Aj RS Line má veľký kufor a dosť miesta v interiéri. A má športový vzhľad. A k nemu sedemnástky. Takže trochu trpí komfort, ale nie je to vôbec tragické. Vyvažujú to perfektné sedadlá s lepším bočným vedením. Inak, všetky Cliá majú akosi zrezaný volant aj vo vrchnej časti, presne tam, kde každý frajer máva položenú ruku. Na pohľad to vidno nie je, na pocit áno.

Okrem litrového trojvalca s výkonom 100 koní môže mať Clio RS Line, obdobne ako výbava Intens, motor 1,3 TCe 130. Ten má 96 kW (130 k) a tiež sedemstupňový automat s dvomi spojkami. Ku autu sa hodí, ale pôsobí trochu menej nápadne. Motor odovzdáva výkon tak nenápadne, že pôsobí pomalšie ako reálne je.

Aj do RS Line sa zmestia kľudne štyria dospelí. Nebude to Superbovská veľkosť vzadu, ale na malé autá je to stále výborné. Práve v RS Line je o trochu miesta menej, lebo športové sedadlá sú mohutnejšie ako tie sériové. Ak by ste sa pýtali, ktorú verziu by som si ja sám vybral, tak by som len ťažko odpovedal. V prospech 1,3-ky by hral aj zvuk, ktorý má vyladený výborne. A tým nemyslím aparatúru Bose, ale zvuk motora a výfuku.