Inovovaný Mercedes-AMG GT so štyrmi dverami len tak ľahko nerozoznáte

Mercedes sa pustil do inovácie svojho modelu AMG GT so štyrmi dverami. Jediné štvordverové AMG, ktoré nemá protihodnotu v ponuke Mercedesu je teda vylepšené. A na začiatok chýba osemvalec. Zatiaľ. A ak zvonka zbadáte tie zmeny, tak máte zlatého bludišťáka.

Realita je taká, že zvonka sa nič nezmenilo, veď načo? Už takto vyzerá AMG GT super a majitelia súčasných áut nebudú až tak smutní, že im príliš padne cena ich monštra. Vlastne sa dá rozoznať len podľa toho, že má nové laky. Takže dve modré, jedna biela. A z toho dve matné. Môže byť. V každom prípade môže majiteľ zvoliť AMG Night Package II, ktorá dokáže pridať tmavý chróm na mnohé inak lesklé miesta. A tiež je možné Night kombinovať s Carbon balíkom.

Veľmi pekne vyzerá verzia Edition, ktorá prinesie lesklé prvky karosérie z chrómu a má špeciálnu tmavočervenú farbu. Disky sú tiež strieborné a táto verzia to hrá na eleganciu brutálneho štvordverového kupé. Dobre, športový sedan? Nie, päťdverové kupé, alebo športový liftback.

Vnútri je však viac zmien. Vidíte ich? Nie? A čo volant? Jasné, volant je nový, akurát nie nový prelomový, lebo ho už má Trieda E. Tento šesťlúčový má tiež ovládanie dotykovými plochami. A tiež má kapacitné určovanie prítomnosti rúk, čo tiež znamená, že hodinkami zavesenými na pádle už neoklamete systém čiastočne autonómnej jazdy. Najkontroverznejšie sú tie dotykové tlačidlá.

Zaujímavé sú aj pohonné jednotky. Obe základné, šesťvalcové, môžu vyzerať vďaka V8 balíku ako osemvalce. A osemvalec zatiaľ Mercedes neukázal. Takže znova, 43-ka má radový trojliter so šiestimi valcami a výkonom 270 kW (367 k). Má 500 Nm a štandardne poháňa zadok. V prípade príplatku môže byť štvorkolkou 4Matic. Má milg-hybridný doplnok EQ Boost s 16 kW (22 k) a 250 Nm. Na stovke je za 5,0, alebo 4,9 sekundy.

Viac výkonu prinesie AMG GT53. Ponúkne 320 kW (435 k) a 520 Nm. Stovka za 4,5 sekundy. O V8 toho ešte veľa známe nie je, ale určite sa v ponuke objaví. A tiež pribudne aj plug-in hybrid ako konkurent Panamere Turbo S e-Hybrid. O 63-ke už je teraz zrejmé, že automobilka pre ňu pripravuje nový adaptívny podvozok, ktorý bude komfortnejší v komfortnom režime. Presne toto bolo terčom kritiky modelu dostupného doteraz.