Jazdili sme s novým Loganom. Nie je úplne nový, ale výraznejšie inovovaný. Zvonka to tak ani veľmi nevyzerá. Avšak niektoré vylepšenia posúvajú auto naozaj ďalej. Vyzerá lepšie, cítite sa v ňom príjemnejšie. O tom to vlastne má byť.
Inovácia Loganu a tým pádom aj Sandera je najmä v prednej časti zreteľne viditeľná. Nová maska chladiča používa rovnaké tvary ako modernizovaný Duster. Nové svetlá majú zabudované LED denné svietenie. Takže už to nie je žiarovkami so žltým svetlom. Cool! Dobre, neCool, ale Logan sa na coolfaktor nehrá.
Zadná časť Sandera a Loganu sedan má vo svetlách štyri body žiariace nový svetelný podpis. Na kombi Logan MCV nebolo takúto frajerinu kam dať, svetlá sú úzke. Ale zato všetky verzie môžu mať čierne stĺpiky karosérie pri výbave Arctica.
Novým kľúčom odomknete auto a nasadnete do známeho interiéru. Má mať kvalitnejšie materiály. Môže byť, ale najviac sa budete sústrediť na nový volant. Je o toľko lepší ako v pôvodnom Logane, že tomu až neveríte. Má príjemný kožený poťah (ak ho máte priplatený, alebo vo výbave) a dokonca aj strieborný prvok okolo airbagu. Ovládanie okien už netreba hľadať na stredovej konzole, je priamo na dverách. Lakťová opierka už nie je ako zvláštne príslušenstvo, ale je priamo integrovaná do sedadla vodiča.
Novinkou je agregát s objemom 1 liter. Tri valce nahrádzajú štvorvalec 1,2 16V. Výkon je 54 kW (73 k) a krútiaci moment 97 Nm. Mal by mať nižšiu spotrebu a emisie až o 10 percent. Je za rovnakú cenu a znižuje hmotnosť o 10 kilogramov. My sme ho mali v Twingu s trochu nižším výkonom.
Na vyskúšanie sme však mali 0,9 TCe. Osvedčený motor funguje celkom svižne a kombi, najmä prázdnemu dodáva adekvátnu dynamiku. Podvozok mal šťastie, že ho neladili na Nüburgringu, ale na poctivých rumunských cestách, ktoré nie sú vždy úplne ideálne. Takže je ladený skôr do komfortu ako do dosahovania bočného preťaženia v zákrutách. Aj na panelových cestách sa s ním jazdí naozaj príjemne.