Poznáte to, softvéroví inžinieri vydávajú nové verzie a ak to nie je zmena úplne zásadná, tak dostanú len o desatinku vyššie označenie. Niečo podobné spravil aj Volkswagen s modelmi Transporter, Caravelle, Multivan a California. Prichádza nová verzia T6.1.
Nie, to nie je náš výmysel. S takýmto označením prišla samotná automobilka. Myslíme si, že toto mohla byť aj generácia šesť a pol, celkom veľa sa toho zmenilo. Napríklad vpredu zvonka je nová maska chladiča. Je oborvská a tvarmi pripomína to, čo Volkswagen prezentuje s novým Arteonom a ešte novším Touaregom. Nové sú aj LEDkové svetlá. Tým sa však zmenil len tvar, nie technológia. Maticové jednoducho nečakajte. LEDky sú aj vzadu a podporujú moderný vzhľad auta.
Avšak ak sa vám zdá, že zvonka sa toho udialo veľa, tak to je len slabý odvar toho, čo dizajnéri predviedli v interiéri. Nová je kompletne prístrojová doska, bude mať viac miesta na viac displejov. Pred vodičom bude virtuálny kokpit s uhlopriečkou 10,25 palca. Nový informačno-zábavný systém má uhlopriečku 9,2 palca. K tomu ešte prirátajte systém MIB3. Fakt sa tak volá. Ďalšia dobrá skratka. Men in black 3? Nech sa páči!
Novinka dostane aj Cross Wind Assist. To je systém, ktorý auto stabilizuje v prípade bočného vetra. Práve ten najviac pripomína, že toto nie je nízky osobák. Volkswagen vymenil hydraulický posilňovač riadenia za elektromechanický, na ktorý sú naviazané aj udržiavania pruhu, ale aj automatické parkovanie. Tu má väčší zmysel ako v Crafteroch. Veď päťmetrové auto zaparkuje automaticky rozumnejšie ako sedemmetrový kolos.
Fau-vé ponúkne v tomto aute dvojliter TDI s výkonmi 66 kW (90 k), 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k). Dvojliter BiTDI ponúkne až 146 kW (199 k). Na trhu sa inovovaný model objaví na jeseň tento rok. Tešíme sa!