Doteraz mal Hyundai Tucson celkom skok v naftových pohonných jednotkách. Na predok smeroval výkon maximálne 85 kW z 1,7 CRDi. Pre štvorkolku prichádzal dvojliter buď s 100 kW (136 k), alebo 136 kW (185 k), ktorý sme testovali so šesťstupňovým automatom.
Predokolkovú ponuku rozšíri 1,7-litrový motor CRDi, ale s vyšším výkonom. Dosahuje 104 kW (141 k). Povedomé? Rovnaké parametre má agregát v i40. Len v Tucsone bude iba s automatickou prevodovkou. Ale nie hocijakou. Bude to dvojspojková DCT so siedmimi stupňami. Aj to už sme v i40 skúsili.
Má mať kombinovanú spotrebu 4,9 litra. To sa veľmi veriť nechce, ale hádam vedia, čo merajú. Oproti šesťstupňovému automatu má mať spotrebu nižšiu o 20 percent. Na stovku sa nová kombinácia v SUV dopracuje za 11,5 sekundy a maximálne sa rozkotúľa na 185 km/h. Pri zohľadnení prednej plochy auta sú to super hodnoty. Teda najmä tá spotreba.
Na Slovensku je s výbavou Family aktuálne za 24 490 eur. S vrcholnou výbavou Premium stojí 29 290 eur.