Hyundai predstavil, ešte pred živým odhalením v Ženeve, nové kombi, ktoré vzniklo z hatchbacku i30. Nový model je dynamickejší ako ten odchádzajúci. A hlavne je vizuálne ľahší kvôli tenším posledným stĺpikom karosérie.
Už sme počuli prirovnanie tvarov ku Mercedesu triedy CLA, ale ku kombi Shooting Brake. Niektoré črty sú fakt rovnaké, avšak i30 kombi nemá bezrámové okná. Predná časť je úplne rovnaká ako na hatchbacku, ale zadok získal nové tvary. Nešokujú, ale skôr sa dajú nazvať ako veľmi pekné. Zrazu je jasné, že toto je krajšia alternatíva v ponuke, aj keď hatchback je veľmi pekný naživo. Fotky trochu klamú.
Kombi bude od hatchbacku dlhšie o 245 milimetrov a celková dĺžka dosiahne 4585 milimetrov. Oproti predchodcovi pribudlo presne 100 milimetrov. Ale nový model má oproti hatcbhacku síce väčšiu dĺžku, ale rázvor zostal rovnaký. To znamená, že kolená pasažierov vzadu budú mať navlas rovnako miesta ako v kratšej alternatíve. Viac priestoru tak bude len na hlavu a v kufri.
Práve kufor bude devíza, základný objem bude 602 litrov, po sklopení sedadiel až 1650 litrov. Jeho predchodca ponúkol 528 litrov základného objemu a 1642 po sklopení sedadiel. Jednotlivé prvky interiéru prevzal nový kombík z hatchu, rovnako ako všetky bezpečnostné systémy.
Z hatchbacku kombi prevezme aj ponuku agregátov. Tešíme sa, že Hyundai nezanevrel na atmosférické benzínové motory. V ponuke je 1,4 MPI s výkonom 74 kW (100 k), ktorý veľmi dobre fungoval v i20. Nad ním budú už prepĺňané agregáty, 1,0 T-GDI s 88 kW (120 k) a 1,4 T-GDI s 103 kW (140 k). Naftoví bojovníci sa schovávajú za jednotným označením 1,6 CRDi. Slabší bude mať 81 kW (110 k) a silnejší 100 kW (136 k). Kým štandardne budú všetky agregáty spojené so šesťstupňovým manuálom, za príplatok pre 1,4 T-GDI a 1,6 CRDi bude sedemstupňový dvojspojkový automat.
V ponuke sa kombi objaví už tento rok, predpokladáme, že po autosalóne v Ženeve.