Kórejská automobilka Hyundai prináša kórejský štýl aj na náš trh. Predstavila totiž model Inster, ktorý je výrazne ovplyvnený tamojšou automobilovou kultúrou. Inster je niečo ako kei car z Japonska, akurát je zo západnejšej časti sveta a nemá spaľovací motor, je výlučne elektromobilom.
Malý elektromobil na to ide veľmi svojsky a má výrazné tvary prednej časti. Má veľké okrúhle reflektory, prepojenie čiernou časťou, v spodnej časti je zase imitácia ochrany podvozku. Inster vyzerá odhodlane a drsne, ale pritom milo. Predná časť má aj denné svietenie ako lem okrúhlych svetiel. Celkové rozmery predurčuju Inster hlavne do mestského prostredia. Na dĺžku má predsa tento malý automobil segmentu A 3 825 milimetrov, na šírku 1 610 milimetrov. Takže manévrovanie nebude vôbec problémom.
Dôležitou správou o Hyundai Inster je, že bude mať extrémne variabilný interiér, ktorý je naviac funkčne spravený. Má štyri sedadlá, ktoré sú všetky sklopné a ak máte vyšší stupeň výbavy, tak viete zadné sedadlá aj posúvať. Predné sú zase prepojené a vytvárajú zaujímavý efekt.
Ako Matra Murena kedysi. A prečo by ste sklápali všetky sedadlá, keď štandardný objem kufra je 238 litrov a po posunutí sedadiel vpred je až 351 litrov. Ale po sklopení sedadla spolujazdca dáte do interiéru niečo s dĺžkou až 220 centimetrov. A ak sklopíte všetky sedadlá, tak len dáte matrac a spíte. Pri nabíjaní.
O pohon vozidla sa stará elektromotor. Základná verzia má výjkon 71,1 kW (97 k), čo s krútiacim momentom 147 Nm stačí na dosiahnutie stovku za 11,7 sekundy. Maximum je 140 km/h. No, ale všetkýchy skôr zaujíma ako ďaleko sa s týmto vozidlom dostane. Nie je to zlé, so základnou batériou sa dá precestovať, podľa testov v režime WLTP až 327 kilometrov.
Ale to nie je všetko, čo malý Inster dokáže ponúknuť. Má aj výkonnejšiu alternatívu. Tá má elektromotor s výkonom 84 kW (115 k). Krútaici moment je rovnakých 147 Nm, ale zrýchlenie na stovku je už len 10,6 sekundy. A maximálna rýchlosť sa posunula o 10 km/h vyššie na 150 km/h. Takú rýchlosť v malom Hyundai Inster asi nikto potrebovať nebude.
Kapacita batérie sa pre výkonnejší model dostáva na 49 kWh brutto a 46 kWh netto. Aj napriek vyššej hmotnosti, prilbižne o 30 kilogramov, sa dojazd zvyšuje naozaj výrazne. Inster s väčšou batériou zvláda prejsť na nabitie až 370 kilometrov na pätnástkach, na sedemnástkach o 10 kilometrov menej a terénne štylizovaný Cross zvládne 293 kilometrov.
Hyundai na našom trhu popnúkne Inster za 23 250 €, po zohľadnení bonusu 1 500 €. Bude mať výbavu Comfort, základnú so základnými plechovými diskami s priemerom 15 palcov. Bude mať tiež základnú pohonnú sústavu. Ak by ste chceli viac dojazdu, tak príplatok za väčšiu batériu a viac výkonu je 1 800 €. Ale základné prevedenie Comfort nemá štandardne výhrev batérie a tepelné čerpadlo, za tie si zaplatíte 900 €.
Alebo skočíte rovno do výbavy Family, ktorá práve balík s vyhrievaním batérie a tepelným čerpadlom pridáva do sériovej výbavy. Príplatok za toto prevedenie, oproti Family, 3 380 € ale dopĺňa aj hliníkové disky, ale hlavne variabilitu. Od výbavy Family má Inster balík sedadiel a posuvnú zadnú lavicu. Takže toto je verzia, ktorú vlastne chcete. Fakt, že do výbavy prichádza aj LED zadné svietenie, či predné senzory a vyhrievanie volantu s koženým poťahom už asi zaniká pri posúvateľnosti zadnej lavice.
Najvyšším cestným stupňom výbavy Hyundai Inster bude prevedenie Style. To výbavu obohatí ešte o Full LED predné svetlá, digitálny kľúč a tiež možnosť poháňať spotrebiče cez protokol V2L. Napájať môže aparáty až do výkonu 3,6 kW. Zaujímavé môžu byť aj pridané asistenčné systémy, konkrétne systém na varovanie pred vozidlom v mŕtvom uhle a systém na predchádzanie kolíziám pri parkovaní.
Aboslútny kráľ ponuky bude Inster Cross s balíkom terénnych doplnkov. Pozostáva z iných nárazníkov predlžujúcich auto o 20 milimetrov, ale tiež má štandardne 17-palcové zliatinové disky a strešný kôš. Príplatok oproti Style bude 1 230 €.
Inster chce byť štýlovým vozidlom. Ale má jednu veľkú konkurenciu. Nie je ňou Dacia Spring, ale skôr nový Renault 5.