Hyundai Inster prináša na náš trh trochu kórejského popu

Kórejská automobilka Hyundai prináša kórejský štýl aj na náš trh. Predstavila totiž model Inster, ktorý je výrazne ovplyvnený tamojšou automobilovou kultúrou. Inster je niečo ako kei car z Japonska, akurát je zo západnejšej časti sveta a nemá spaľovací motor, je výlučne elektromobilom.

Malý elektromobil na to ide veľmi svojsky a má výrazné tvary prednej časti. Má veľké okrúhle reflektory, prepojenie čiernou časťou, v spodnej časti je zase imitácia ochrany podvozku. Inster vyzerá odhodlane a drsne, ale pritom milo. Predná časť má aj denné svietenie ako lem okrúhlych svetiel. Celkové rozmery predurčuju Inster hlavne do mestského prostredia. Na dĺžku má predsa tento malý automobil segmentu A 3 825 milimetrov, na šírku 1 610 milimetrov. Takže manévrovanie nebude vôbec problémom.

Dôležitou správou o Hyundai Inster je, že bude mať extrémne variabilný interiér, ktorý je naviac funkčne spravený. Má štyri sedadlá, ktoré sú všetky sklopné a ak máte vyšší stupeň výbavy, tak viete zadné sedadlá aj posúvať. Predné sú zase prepojené a vytvárajú zaujímavý efekt.

Ako Matra Murena kedysi. A prečo by ste sklápali všetky sedadlá, keď štandardný objem kufra je 238 litrov a po posunutí sedadiel vpred je až 351 litrov. Ale po sklopení sedadla spolujazdca dáte do interiéru niečo s dĺžkou až 220 centimetrov. A ak sklopíte všetky sedadlá, tak len dáte matrac a spíte. Pri nabíjaní.

O pohon vozidla sa stará elektromotor. Základná verzia má výjkon 71,1 kW (97 k), čo s krútiacim momentom 147 Nm stačí na dosiahnutie stovku za 11,7 sekundy. Maximum je 140 km/h. No, ale všetkýchy skôr zaujíma ako ďaleko sa s týmto vozidlom dostane. Nie je to zlé, so základnou batériou sa dá precestovať, podľa testov v režime WLTP až 327 kilometrov.

Ale to nie je všetko, čo malý Inster dokáže ponúknuť. Má aj výkonnejšiu alternatívu. Tá má elektromotor s výkonom 84 kW (115 k). Krútaici moment je rovnakých 147 Nm, ale zrýchlenie na stovku je už len 10,6 sekundy. A maximálna rýchlosť sa posunula o 10 km/h vyššie na 150 km/h. Takú rýchlosť v malom Hyundai Inster asi nikto potrebovať nebude.

Hyundai Inster

Kapacita batérie sa pre výkonnejší model dostáva na 49 kWh brutto a 46 kWh netto. Aj napriek vyššej hmotnosti, prilbižne o 30 kilogramov, sa dojazd zvyšuje naozaj výrazne. Inster s väčšou batériou zvláda prejsť na nabitie až 370 kilometrov na pätnástkach, na sedemnástkach o 10 kilometrov menej a terénne štylizovaný Cross zvládne 293 kilometrov.

Hyundai na našom trhu popnúkne Inster za 23 250 €, po zohľadnení bonusu 1 500 €. Bude mať výbavu Comfort, základnú so základnými plechovými diskami s priemerom 15 palcov. Bude mať tiež základnú pohonnú sústavu. Ak by ste chceli viac dojazdu, tak príplatok za väčšiu batériu a viac výkonu je 1 800 €. Ale základné prevedenie Comfort nemá štandardne výhrev batérie a tepelné čerpadlo, za tie si zaplatíte 900 €.

Alebo skočíte rovno do výbavy Family, ktorá práve balík s vyhrievaním batérie a tepelným čerpadlom pridáva do sériovej výbavy. Príplatok za toto prevedenie, oproti Family, 3 380 € ale dopĺňa aj hliníkové disky, ale hlavne variabilitu. Od výbavy Family má Inster balík sedadiel a posuvnú zadnú lavicu. Takže toto je verzia, ktorú vlastne chcete. Fakt, že do výbavy prichádza aj LED zadné svietenie, či predné senzory a vyhrievanie volantu s koženým poťahom už asi zaniká pri posúvateľnosti zadnej lavice.

Najvyšším cestným stupňom výbavy Hyundai Inster bude prevedenie Style. To výbavu obohatí ešte o Full LED predné svetlá, digitálny kľúč a tiež možnosť poháňať spotrebiče cez protokol V2L. Napájať môže aparáty až do výkonu 3,6 kW. Zaujímavé môžu byť aj pridané asistenčné systémy, konkrétne systém na varovanie pred vozidlom v mŕtvom uhle a systém na predchádzanie kolíziám pri parkovaní.

Aboslútny kráľ ponuky bude Inster Cross s balíkom terénnych doplnkov. Pozostáva z iných nárazníkov predlžujúcich auto o 20 milimetrov, ale tiež má štandardne 17-palcové zliatinové disky a strešný kôš. Príplatok oproti Style bude 1 230 €.

Inster chce byť štýlovým vozidlom. Ale má jednu veľkú konkurenciu. Nie je ňou Dacia Spring, ale skôr nový Renault 5.