Hyundai i30N sa v nabitom a neľútostnom bitevnom poli hothatchov celkom uchytil. Značka chce na úspech nadviazať a rozšíriť možné spektrum zákazníkov, rozhodla sa preto ponúkať tento šporotvý model aj v karosérií fastback. Podobný profil karosérie využíva aj jeden z jeho konkurentov a to Honda Civic Type R.
Nová varianta fastback by mala byť praktickejšia a jej cieľom by teda mali byť zákazníci, ktorí okrem rýchlosti potrebujú aj väčšiu priestorovú variabilitu. Tvar karosérie sa teda mení a trochu narastá, ostatné zostáva po starom. Zákaladom je známy štvorvalec s výkonom 246 koní, silnejšia verzia Performance ich má 271 ako v prípade hatchbacku. Rovnako šesťstupňový manuál a pohon predných kolies sa nemenia. Jazdné režimy bude možné prepínať v piatich verziách, ktorými sú Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Posledný menovaný dáva najviac možností individuálneho nastavenia podľa preferencií vodiča. Verzia N Performance naviac disponuje rozšírením, v ktorom je možné hrať sa s nastavením motora či výfuku.
Zaujímavosťou je, že aj keď je oficiálna premiéra naplánovná až na parížsky autosalón, tento nový model už stihli otestovať dvorní jazdci značky z WRC a WTCR Thierry Neuville a Gabriele Tarquini. Tí sa proti sebe stretli v Dánsku a zmerali si sily na trase vytýčenej medzi dvoma mestami Rome a Paris a z výhry sa nakoniec tešil Tarquini. A len tak na záver, nám sa asi predsa len vzhľadovo viac páči pôvodná verzia hatchback, pôsobí akosi celistvejšie a kompaktnejšie.