Hybridné BMW 5GT bude mať viac ako 1000 Nm

BMW 5GT má dizajn, ktorý nesadne každému. Dokonca sa o ňom niektorí vyjadrujú ako o najškaredšom BMW. To nejdeme súdiť, veď vznikla aj trojka GT, takže úspech by tu určite bol. Ale prototyp eDrive s biturbom asi zaujme aj odporcov.

S 5GT eDrive BMW ukázalo, kam by mohli smerovať hybridy, ktoré ponúka. Kombinovaný výkon sa vyšplhá až na 500 kW (680 k) a krútiaci moment na viac ako 1000 Nm. To nie je Prius, čo? Na plné nabitie 20 kWh akumulátorov dá plug-in hybrid až 100 kilometrov. Nefunguje však ako tradičný hybrid, ale používa na pohon dva elektromotory a benzínový agregát je iba generátor, alebo zvyšovač výkonu v prípade potreby.

Kompletne ako hybrid dá 5GT eDrive až 370 kilometrov na jedno nabitie a dotankovanie. Zadný elektromotor poháňa zadnú nápravu a rozdeľuje výkon cez viacstupňovú prevodovku. Predný elektromotor poháňajúci predné kolesá je zase spojený s osemstupňovým automatom. Celkových 500 kW (680 k) je dostupných keď oba elektromotory pracujú naplno a pomáha im aj spaľovací agregát.

Očakáva sa však, že auto bude vážiť okolo dva a pol tony. Veď len 520d GT má pohotovostnú hmotnosť 1990 kilogramov. Ak budú takéto hybridy, tak sa je na čo tešiť. Na koncepte však akosi nedotiahli zadné výfuky. Tie vyzerajú ako narýchlo dorobené.