McLaren F1 bol vo svojej dobe najrýchlejším autom. A bol unikátny, mal nízku hmotnosť, mal motor, ktorý ladili v M GmbH a tri sedadlá. No a nenahradil ho ani model P1. Aktuálne Gordon Murray ukázal ako vyzerá nástupca.
Nový model Gordon Murray Automotive T.50 je presne tým, na čo všetci fanúšikovia pôvodného F1 čakali. Silueta je podobná, dokonca predná kapota je takmer rovnaká, teda skôr tá nová odkazuje na tú predchádzajúcu.
Veľa prvkov je z karbónu a samotný monokok z tohto materiálu váži iba 150 kilogramov. Gordon vo veľkom použil sklo a dvere sa otvárajú tak ako na McLarene F1. Dokonca rovnaké sú aj otvárateľné okná. Rovnaké je však aj usporiadanie sedenia. Vodič sedí vpredu a spolujazdci po každej strane za ním.
Motor má objem 3994 centimetrov kubických a v automobilke o ňom hovoria ako o 3,9-litri. S hmotnosťou menej ako 200 kilogramov je najľahším motorom V12, ktorý bol montovaný do auta vhodného do cestnej premávky. Ľahšie V12 majú už len pretekárske špeciály.
Výkon je 488 kW (660 k) a krútiaci moment 467 Nm. Krútiaci moment nie je vysoký kvôli tomu, že motor má atmosférické plnenie. Má však maximum otáčok na hranici 12 100. To musí mať dokonale uškriekaný zvuk. Motor využíva na krotenie 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Aj tu konštruktéri dbali na to, aby preraďovanie bolo precízne a mechanicky presné.
Dôležitá je aj hmotnosť vozidla celkovo. Tá je 986 kilogramov. V preklade asi toľko koľko Volkswagen up!. Aby mala karoséria dostatočný prítlak, má vzadu 40-centimetrový ventilátor, ktorý sa roztočí až na 7 000 otáčok. Ten prisáva auto k ceste a dokáže pomocou zväčšenia tlaku v nasávacom potrubí zvýšiť výkon až o 37 kW (50 k). Samozrejme, spolupracuje s aktívnym zadným spojlerom a je súčasťou aerodynamiky auta.
Veľkostne sa, s dĺžkou 4352 milimetrov radí T.50 medzi naozaj malé autá. Je o takmer 30 centimetrov kratší ako Corvette C8 a o jeden palec (25,4 mm) a kúsok kratší ako Porsche Cayman.
GMA vyrobí 100 kusov T.50. Výroba začne v januári 2022 a dodávky už koncom toho istého roka. Cena je stanovená na 2,36 milióna britských libier. Každý zo zákazníkov pôjde do fabriky, aby mu prispôsobili pozíciu sedadla, volantu a pedálov.