Mercedes sa podujal na zmenu označovania svojich áut. To znamená, že GLK muselo skôr, či neskôr nahradiť GLC. Nový model sa tvári výrazne športovejšie ako GLK. Zahodil krabicové tvary a podujal sa využiť poriadne obliny, ako ostatné modely značky.
Teda máme nové GLC. Čo s ním? Zozadu vyzerá ako Céčko kombi. Spredu ako Céčko. Zvnútra ako Céčko. Odtiaľ sa predsa berie to C v označení. Ale GLC ponúkne zadným pasažierom o 118 milimetrov väčší rázvor, z čoho sa aspoň časť pretaví do priestoru pre nohy. No a kufor požerie až 580 litrov čohokoľvek. Po sklopení sedadiel delených v pomeroch 40:20:40 vznikne až 1600 litrov.
Keď sme spomenuli interiér, tak môžeme len odporučiť priplatiť za drevenú textúru stredovej konzoly. Ak necháte čierny lak, tak máte dva problémy. Škrabance, prach a odtlačky prstov. Vlastne sú to tri problémy. Na vrchu samozrejme tróni tablet s uhlopriečkou 7, alebo 8,4 palca.
Na začiatok budú pod kapotou dve verzie naftovej dva-dvojky a jeden benzínový dvojliter. GLC 220d 4Matic ponúkne 125 kW (170 k) a 400 Nm, kým GLC 250d 4Matic odovzdá až 150 kW (204 k) a 500 Nm. Na začiatok jediný benzín GLC 250 4Matic je totožný s Áčkom a má 155 kW (211 k) plus 350 Nm.
Neskôr sa ukáže aj plug-in hybrid GLC 350e 4Matic. Skombinuje agregát z GLC 250 s elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k). Výsledkom je 5,9 sekundy na stovku a 235 km/h maximum. Na plné nabitie môže dať až 34 kilometrov.
No a v ponuke bude aj verzia so športovejším vzhľadom AMG, alebo Off-road technik balík.
Pozrite si aj náš test Mercedesu GLK220 CDI