Ford spravil krok, ktorý bude populárny, aj napriek tomu, že ten pôvodný až taký populárny nie je. Mustang Mach-E ste už určite videli aj u nás v sekcii testy, ale určite ste ho videli aj naživo. Je to elektromobil, ktorý z pôvodného Mustangu čerpá niekoľko nápadov a vlastne meno hlavne využíva v svoj prospech a prezentuje ním niečo úplne odlišne. Veď kto by kedy povedal, že Mustang niekedy bude päťdverový elektrický model SUV kúpe len pár rokov dozadu?
Ford pre svoj najväčší elektrický osobný model pripravil jednu veľkú novinku. Už v USA sa cena modelov znížila a to isté sa stáva aj u nás. Je to z dôvodu zefektívnenia výroby a tiež optimalizácie použitých batérií. O vylepšení batérií automobilka informovala už pár mesiacov dozadu. Automobilke sa takto podarilo základnú verziu sprístupniť znížením ceny až o 11 000 € a najvýkonnejšiu s najväčšou baterkou až o 14 500 €. Realita teraz hovorí, že základnú alternatívu s výkonom 198 kW (269 k) a kapacitou batérie 75,7 kWh môžete mať za 55 990 eur. Opačný extrém predstavuje verzia GT, ktorú s dojazdom 490 km a kapacitou batérie 98,7 kWh môžete mať s výkonom 358 kW (487 k) za 82 490 eur.
Najväčší dojazd však má iba jednomotorová alternatíva s výkonom 216 kW (298 k), ktorá poháňa výhradne zadnú nápravu a s batériou s tou väčšou kapacitou dokáže prejsť až šesťsto kilometrov.
Aká je teda realita? Jednoducho taká, že Mustangu Mach-E ubudla jedna základná nevýhoda. V podstate stojí toľko, čo Škoda Enyaq, či Volkswagen ID.5. A to už je silné slovo do bitky.
Nová cena Mustangu Mach-E je vynikajúca, lebo sa stavia naozaj aj proti menším konkurentom a prináša väčšiu exkluzivitu viacerým ľuďom. My sa z toho tešíme. Otázka je koľko bude stáť nový Explorer, keď Mustang Mach-E takto zlacnel. Bude lacnejší ako ID.4?