Minulý víkend sa konal najslávnejší pretek do vrchu na svete, ktorým je samozrejme Pikes Peak Hill Climb. Víťazom sa stal Robin Shute s prototypom Wolf TSC‑FS, ktorý je niečím medzi formulou a vrchárskou „plackou“. Avšak hneď za ním na druhom mieste sa umiestnil Romain Dumas s ešte zaujímavejšou technikou. Francúz pilotoval Ford SuperVan 4.2 a teda nejde o úplne typické auto, aké bežne na pretekoch vidíte.
SuperVan 4.2 je pokračovateľom šialených vanov s modrým oválom. Vychádza z modelu e-Transit Custom, avšak vychádza by sa patrilo dať do úvodzoviek. Skôr s ním iba zdieľa veľmi hrubé kontúry karosérie. Tie sú samozrejme obložené masívnym bodykitom, z ktorého do očí hneď udrie obrovské krídlo a deflektor.
Ford SuperVan 4.2 nadväzuje na predošlú verziu 4.0, ktorá sa ukázala na festivale v Goodwoode pred rokom. Tá mala však ešte o jeden motor viac a teda výkon brutálnych 1972 koní. Novšia verzia ich má 1400, čo je stále šialené. Pohon je plne elektrický a zrýchlenie na stovku by sa mohlo pohybovať niekde okolo troch sekúnd. Poháňané sú všetky štyri kolesá, vpredu je jeden motor a vzadu ďalšie dva. Hmotnosť je niečo pod dve tony, čo je v motoršporte relatívne dosť, avšak vyvažuje to mamutí výkon. Batérie dodala firma STARD, obutie je zasa od Pirelli a brzdy sú karbón-keramické.
Tento rok to na prvé miesto tesne nestačilo, avšak o rok je tu ďalšia šanca a sme si istí, že SuperVan príde v ešte lepšej forme.