Súčasný Ford Ranger Raptor je na trhu už nejaký ten čas, konkrétne od polovice roku 2018. A to je navjvyšší čas pre príchod novej generácie, ktorá prichádza práve teraz.
Pôvodný Ford Ranger Raptor bol poháňaný 210 koňmi, novinka ale posilnila na výkon 288 koní a 491 Nm z trojlitrového šesťvalca s dvoma trubami. Desaťstupňový automat zostáva zachovaný a na naftovú jednotku si bude treba počkať do roku 2023. Zatiaľ vieme, že bude mať taktiež dve turbá a objem dva litre. Ranger má tentokrát aj dvojstupňovú redukčnú prevodovku a uzamykateľný predný aj zadný diferenciál a samozrejme pohon 4×4. Samotný motor je doprevádzaný zvukovým systémom so štyrmi nastaveniami úrovne zvuku od tichého cez normálny až po športový. Bonusom je režim Baja, ktorý je najintenzívnejší a vhodný najmä do terénu. Odpruženie novému Rangeru Raptor dodala renomovaná firma FOX a odladila divízia Ford Performance. Konkrétne ide o tlmiče Live Valve s priemerom 2,5 palca, využívajúcim zmes teflónu a oleja. Vybavené sú tiež systémom Bottom out control, ktorý spevňuje chod v posledných 25% zdvihu a zabraňuje tak pretečeniu. Nové sú aj ľahké hliníkové ramená. Režimy jadzy myslia na všetky druhy povrchov. Rock Crawl je pre pomalý a opatrný prejazd skalami, Sand pre piesok, Mud/Ruts pre koľaje plné bahna a Baja pre čo najrýchlejší a najuniverzálnejší prejazd rôznorodým terénom. V kabíne nájdeme kožené sedadlá , oranžové akcenty Code Orange či vyhrievaný volant s pádlami pre pre manuálne radenie. Pred vodičom je 12.4″ displej, veľký a špičkový infotainment SYNC 4A má 12″. Audio s 10 reproduktormi od Bang&Olufsen je lahôdkou na záver.
V Európe a teda aj u nás môžeme nový benzínový Ford Ranger Raptor očakávať už v lete, na naftovú verziu ale budeme musieť čakať až do roku 2023.