Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E je odpoveď na elektrickú ofenzívu segmentu B SUV

Ford vyrukoval s novým modelom! Je to verzia veľmi podareného crossoveru Puma. Nová Puma Gen-E bude elektrickou alternatívou na už tak silne preplnenom trhu B SUV. Ale aj napriek preplneniu trhu má Puma Gen-E čo ponúknuť.

Prvá základná zmena, ktorú ponúkne je použitie prednej masky, ktorá je odlišná ako na spaľovacích prevedeniach. Je to akýsi štít, ako keby bola nová Puma rytierom. Tá elektrická Gen-E. Novinkou bude aj žltá farba Electric Yellow a modrá farba Digital Aqua. Aby boli zmeny zvonka všetky dokončené, zadný spojler je optimalizovaný z pohľadu aerodynamiky a rovnako sú optimalizované aj zliatinové disky s priemerom 17 a 18 palcov. Tie s priemerom 19 palcov sú navlas rovnaké ako v prípade štandardného modelu. Sú totiž príplatkové a na verziu ST line sa nesmierne hodia.

Výraznou zmenou prešiel aj interiér, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá. Štandardne je totiž 12,8-palcový digitálny displej pred vodičom a 12-palcový stredový displej so systémom Sync 4. V toto ostáva rovnaké. Rovnaké však neostáva prevedenie stredovej konzoly, ktorá je absolútne odlišná a predvádza lepšie miesto na nabíjačku Qi ako v prípade bežnej verzie, ktorá potrebuje páku prevodovky.

A keď už som to načal, ako sa prehadzujú prevodovkové atribúty? Tu je odpoveď na otázku, ktorú som dal pri teste. Obyčajná Puma má iba páčku na ľavej strane a Puma Gen-E ma páčku aj na pravej strane, ktorá slúži na prehadzovanie prevodovky. Presne takto to má aj Tourneo Custom!

Ďalšou výraznú zmenou prešiel batožinový priestor. Klasické umývadlo s odtokom sa totiž zmenilo. Miesto neho je GIGAbox, ktorý má až 145 litrov. Celkový objem batožinového priestoru sa teda dostáva na 523 litrov po nakladaní po klasický dekel. Po sklopení sedadiel je to až 1 283 litrov a to nie je všetko.

Ďalší batožinový priestor je vo Forde Puma Gen-E aj pod prednou kapotou a má objem 43 litrov, čo znamená, že do neho vopcháte nielen obidva káble, ale aj niečo naviac. Niektorí by sa do takéhoto priestoru, popri tých kábloch, dokonca zbalili na týždňovú dovolenku.

Ford Puma Gen-E

Ako bolo možné zväčšiť zadnú časť pod podlahou? Jednoducho tak, že Puma Gen-E nepotrebuje výfuk. Výfuk toto auto nemá, čo je celkom logické, lebo má vpredu elektromotor a pod podlahou batériu. Batéria má kapacitu 43 kWh a využíva technológiu Lithium-Ion s prevedením NMC. Maximálna rýchlosť nabíjania je 100 kW a z 10 na 80 % sa dostane za 23 minút a 12 sekúnd.

Motor bude mať výkon 123,5 kW (168 k) a krútiaci moment 290 Nm. To by malo autu zaručiť zrýchlenie na stovku za 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť obmedzenú na 160 km/h.

Pri dojazde bude veľmi záležať od toho akú verziu si zvolíte. Základná Ford Puma Gen-E prejde na nabitie až 376 km, alebo 523 km v meste. Ak si zvolíte prevedenie Premium, tak vďaka 18-palcovým zliatinovým diskom prejde o 12 km menej a ak si pozriete katalógovú špecifikáciu, alebo túto žltú na fotkách, tak tá bude mať dojazd iba 347 km kvôli aerodynamicky neoptimalizovaným 19-palcovým zliatinovým diskom.

Z pohľadu výbavy to bude veľmi jednoduché. Ford ponúkne dve verzie. Základná Puma Gen-E bude mať 17-palcové zliatinové disky, spomenutý 145-litrový GIGAbox vzadu, 12-palcový dotykový displej v strede, 12,8-palcový displej pred vodičom, ale aj zvýšenú strednú konzolu s bezdrôtovým nabíjaním. Takisto bude mať štandardne bezdrôtové prepojenie Apple CarPlay a Android Auto. Aby bolo všetkého dosť, tak štandardná bezpečnostná výbava bude mať aj rozpoznávanie značiek, upozornenie pri jazde do protismeru, ale aj cúvaciu kameru.

Puma Gen-E Premium pridá 18-palcové zliatinové disky, ale aj elektricky sklápateľné spätné zrkadlá s premietaním loga Puma na zem, ale pribudne aj Bang and Olufsen Premium systém ozvučenia a bezdotykové otváranie kufra. Premium budem mať čalúnenie syntetickou kožou Sensico a do štandardu výbavy Premium sa dostane aj sada dynamických maticových LED predných svetiel.

Nový Ford Puma Gen-E bude možné objednať už v polovici decembra 2024 a prvé autá k zákazníkom prídu v januári 2025. Takáto rýchla reakčná doba je možná vďaka zjednodušeniu ponuky a aj vďaka tomu, že vozidlo sa bude vyrábať v rumunskej fabrike Fordu, kde sa vyrába aj spaľovacie prevedenie modelu Puma. Odhad je, že bude stáť približne 30tisíc eur.