Vrchol modelovej rady môže byť len jeden a Ford o tom vie. Preto pripravil úplne šialenú verziu novej generácie Mustangu. Bude mať označenie Mustang GTD, čo ale nemá nič spoločné s klasickými golfovými dízlovými športiakmi. Dobre, spojenie športiaku, nafty a Golfu je veľmi prehnané tvrdenie. Ale Mustang GTD bude určite nekompromisná okruhová zbraň. Okruhová, nie driftérska.
Nové šialenstvo od Fordu bude pochádzať z priamo pretekárskeho vozidla. Bude mať základy v IMSA GTD, konkrétne sekcii GT3. Odtiaľ vidno inšpiráciu bodykitu a aj jazdných parametrov. Auto je širšie, je agresívnejšie a má mnoho karbónových dielov. Okrem predného spojlera je to napríklad aj kapota, blatníky, časti dverí, ale aj strecha, veko kufra a zadný difúzor. Predná časť môže mať aj hydraulicky ovládané klapky, ktoré sú súčasťou aerodynamického balíka. Do neho patrí aj zadné krídlo s aktívnou funkciou. Toto auto je už na pohľad brutálne a potvrdzujú to aj otvory na nasávanie vzduchu. Mustang ich musí mať, lebo vzduch privádza ku chladičom umiestneným v kufri. V kufri je aj súčasť zadnej pushrod nápravy. Predná náprava je tiež darovaná z modelov GT3 a auto je naozajstným pretekárskym špeciálnom. Na zadnú nápravu sa presťahovala aj prevodovka, aby bolo rozloženie hmotnosti čo najbližšie ku ideálnemu pomeru.
Usporiadanie transaxle používa motor s objemom 5,2 litra a usporiadaním V8 dopovaný kompresorom a prepojenie s osemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami umiestnenou zase na zadnej náprave. Medzi nimi je karbónový kardan. O výkone automobilka nehovorí, ale ciel bol dosiahnuť hodnoty vyššie ako šesťsto kilowattov.
Dynamické parametre teda budú známe až keď bude bližší samotný predaj modelu. Teraz je ale jasné, že motor bude točiť až 7500 otáčok a bude naň napojený titánový výfukový systém, ktorý prinesie aj aktívne klapky. O zabrzdenie sa budú starať štandardne montované keramické kotúče.
Ďalšia dôležitá vec ohľadne tohto auta je zavesenie kolies s možnosťou zmeny svetlej výšky až v rozmedzí 40 mm. Tá sa deje automaticky a Ford nazval podvozok semi-aktívny. Čo to znamená je otázne, ale asi bude mať prvky schopné adaptívne reagovať na meniace sa podmienky.
Aktívna aerodynamika, aktívny podvozok, masaker motor, toto auto má všetko. A to všetko stojí zatiaľ 300 000 amerických dolárov. O ďalších cenách sa ešte dozvieme, lebo v príplatkových prvkoch bude napríklad balík s aerodynamickými doplnkami, vrátane masívneho zadného spojlera, ktorý bude v doplnkovej výbave a tiež balík titánových prvkov v interiéri. Tie sú vraj vyrobené z titánu použitého na stíhačkách Lockheed Martin F-22.
Jedno je však jasné, automobilka nebude predávať toto auto každému. Bude mať podobné podmienky ako mala pri vozidle Ford GT. No a prečo existuje toto auto? Lebo konštruktéri chcú dosiahnuť na okruhu Nürburgring čas kratší ako 7 minút. Či sa im to podarí ukáže čas a výsledok chcú zverejniť do konca tohto roka. Pre Mustang by to ale bol prelomový moment.