FIAT sa vracia medzi MPV, ale elektrickým e-Ulysse

V Európe sa objaví nový brat Citroënu Spacetourer a Peugeotu Traveller. Bude ním nový koncernový automobil od FIATu. Aj keď automobilka prezentuje e-Ulysse ako MPV, tak je každému jasné, že toto bude takmer dodávka. Veď už na poli úžitkových vozidiel takéto auto figuruje ako Scudo.

To, čím nový model šokuje je určite ponuka pohonných jednotiek. O pohone spaľovacími motormi FIAT ani neuvažuje. Všetko musí zaobstarať elektrická energia. Model e-Ulysse tak bude druhým výlučne elektrickým automobilom FIATu. To znamená, že jeho hlavným teritóriom budú mestá a prímestské časti.

Tak ako jeho súrodenci ponúkne batérie s kapacitou 50 a 75 kWh. Pritom podľa normy WLTP je maximálny dojazd až 330 kilometrov. Na papieri to nevyzerá zle, ale už z reality vieme, že tieto hodnoty môžu byť, najmä v zime, omnoho nižšie.

Ak sa však e-Ulysse vybije, tak môže využiť štandardnú 100 kW nabíjačku, ktorá dokáže dobiť 80 % energie už za 45 minút. Aj tu je zrejmé, že sa bavíme o nabíjaní menšej 50 kWh batérie. Výkon elektromotora ostal presne rovnaký ako je v ostatných elektrických modeloch podobného zamerania a tiež v elektrických Peugeotoch a Citroënoch. Agregát dosahuje 100 kW (136 k), pričom krútiaci moment je 265 Nm. O akcelerácii, samozrejme, FIAT nehovorí, ale maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h.

FIAT si je e-Ulysse zjavne vedomý toho, že dojazd nie je žiadna sláva a preto hovorí o tom, že je optimálnym vozidlom pre taxikárov, hotely, alebo iné fleetové spoločnosti, ktoré hľadajú bezemisný systém prepravy cestujúcich. To je však dôvod, vďaka ktorému e-Ulysse ponúka naozaj široké možnosti konfigurácie interiéru. Na výber je 7 alebo 8 miest. Kým osemmiestne budú výlučne prepravné a bežné, 7-miestne bude mať aj usporiadanie Lounge, pričom stredný rad môže byť otočený proti smeru jazdy a tak vznikne niečo ako kancelária, či skôr obývačka, podľa toho čo hovorí FIAT. V takomto prípade je v strede skládací stolík s konzolou s odkladacími priečinkami.

Ponuka modelu bude obsahovať dve dĺžky a množstvo asistenčných prvkov. Či už hovoríme o automatickom brzdení, varovaní pri opustení pruhu, či monitorovaní mŕtveho uhla, e-Ulysse bude naozaj bezpečným vozidlom. O cenách zatiaľ automobilka nehovorí, ale oznámila, že auto sa začne predávať v máji tohto roka. A ako sme povedali, ak chcete podobné MPV s naftovým, alebo benzínovým motorom, tak máte smolu, alebo musíte ísť ku konkurencii. Renault, Ford, ale aj Volkswagen stále ponúkajú aj klasickejšie agregáty.