Talianska automobilka Ferrari znova prekvapila. Prekvapila ale len veľmi jemne, lebo otvorenú verziu Ferrari Roma asi očakával každý. Nikto ale nečakal, že sa podarí spraviť až tak elegantný a nadčasový kúsok. Vo veľkom čerpá z kupé, ale to vôbec nevadí, vyzerá dokonale.
Celá predná časť Ferrari Roma Spider, rovnako aj tá úplne zadná, sú rovnaké s kupé, rozdielom sú hlavne možnosti otvorenia strechy. Systém na otváranie si vyžiadal veľa úprav, ale najväčšmi vidno, okrem strechy samotnej, zmenu tvarov okien vzadu a na bokoch. To, že predný štít je okolo okna je vystužený nie je vidno, ale pridáva to hmotnosti.
Ferrari Roma Spider nestratilo ani kúsok z elegancie, ale pri otvorenom vozidle ju pridalo. Ferrari sa modelom Roma Spider vrátilo ku strechám z látky, po rande s pevnými kúskami použitými napríklad na modeloch F8 a na 812.
Ferrari použilo interiér z klasického zatvoreného modelu Roma, čo sa dá len kvitovať. Pribudlo len ovládanie strechy. Strechu je možné zložiť a rozložiť za 13,5 sekundy pomocou elektromotorov a otváranie a zatváranie funguje až do rýchlosti 60 km/h. V Roma Spider je naviac aj ovládanie elektrického výsuvného deflektoru, ktorý pomáha znižovať turbulencie pri vyšších rýchlostiach a otvorenej streche. Jemné zmeny prichádzajú aj na sedadlách. V príplatkovej výbave bude možnosť zvoliť sedadlá s fúkaním teplého vzduchu na krk. Takto si budete môcť užiť jazdu v kabriolete aj počas pokročilej jesene. Jasné, so zavretou strechou môžete jazdiť aj v zime, ale teraz hovorím o jazde s nebom nad hlavou.
Pohon modelu má na starosti 3,9-litrový osemvalec s dvomi turbami, ktorý dokáže auto vystreliť na stovku za 3,4 sekundy. Tento údaj sa nelíši od údaju, ktorým sa prezentuje kupé. Na dvoch stovkách je už však o niečo neskôr. Ťažšia karoséria, ktorá pridáva 84 kilogramov vďaka mechanizmom sklápania a výstužiam je na tejto méte o 0,4 sekundy neskôr. Dvojstovka teda trvá 9,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je však veľmi rešpektu hodných 320 km/h a znova je rovnaká ako v prípade kupé.