Volkswagen sa dostal do fázy, že Golfu už nestačí nafta a benzín. Ale ten sedmičkový zatiaľ nedospel ani do fázy hybridu. Preto fau-vé prišlo s novou verziou s názvom e-Golf. Nie je pripojený na internet, kvôli sťahovaniu emailov.
Je elektrický. To ešte žiaden sériový Golf nebol. Zatiaľ asi ani toto nie je, ale v Ženeve určite niekto z vedenia koncernu ohlási, že bude aspoň malá séria, ktorá bude slúžiť na testovacie účely. Pod kapotou bude elektromotor, ako ináč, s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Parametre má teda ako lepší diesel s objemom 1,6 litra, ale ťahať bude v celom spektre otáčok bez nutnosti preradenia.
Agregát dokáže auto vystreliť na rýchlosť 100 km/h za 11,8 sekundy. Možno to slovo vystrelí je trocha príliš silné. A maximálka je obmedzená na 135 km/h. Pod sedadlami sú schované Li-Ion batérie s celkovou kapacitou 26,5 kWh. To znamená dojazd až 175 kilometrov na plné nabite v ideálnych podmienkach. Akumulátory však priniesli celých 250 kilogramov naviac.
Volkswagen e-Golf bude mať tri režimy fungovania. Normal je normálny bez obmedzení. Eco zníži výkon na 70 kW (95 k) a auto dosiahne maximálne 120 km/h. Najextrémnejší je režim Range. Ale v tom zlom zmysle slova. Auto sa v ňom dostane maximálne na 95 km/h, ale je to bartrom za dojazd.