DS4 a DS9 sú oficiálne na Slovensku, rozšíria prémiovú ponuku

Automobilka DS Automobiles prináša na Slovensko rovno dva nové modely. Do nižšej strednej triedy sa rúti DS4 a sedany vyššej strednej triedy má na muške DS9. Oba modely sú už dostupné na objednanie a budú predstavovať ozajstné osvieženie na cestách.

Menší z predstavených modelov, DS4, ktorý je teda v segmente C je na úplne novom základe, ktorý prichádza so sesterskými modelmi Citroën C4, Peugeot 308 a Opel Astra. Nový model automobilky má výrazne hranaté tvarovanie, ktoré má veľkú šancu nezostarnúť. Predná veľká maska ukazuje prepojenie predných LED svetiel. Tie majú každé po 98 LEDiek.

To, že disky majú priemer až 20 palcov nie je také zásadné prekvapenie. To prichádza až vo vnútri, kde DS4 ponúka nový informačno-zábavný systém a tiež iné stvárnenie detailov. Základná štvorcovo-kosoštvorcová téma ostala rovnaká. Napríklad ovládanie okien sa presunulo zo stredového tunela pod okno vodiča, aj keď zaujímavá téma ostala aj tu.

Základná cena 26 990 eur bde s výbavou Bastille+. Tá bude na Slovensku základná. A základný motor je 1,2 PureTech s tromi valcami a výkonom 96 kW (130 k). Rovnaký výkon bude mať aj naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Už od základných verzií bude mať DS4 osemstupňovú automatickú prevodovku. Za naftu bude príplatok 1 500 eur.

Ale omnoho viac sa ku DS4 hodí štvorvalec 1,6 PureTech, ktorý ponúkne buď 132 kW (180 k), alebo 165 kW (225 k). Tu už nebude možná základná výbava, ale najmenej bude Performance Line za 33 490 eur pre slabšiu verziu a Performance Line+ pre výkonnejšiu za 39 490 eur. V ponuke bude aj plug-in hybrid, ktorý bude mať Bastille+ za 37 990 eur. PHEV bude mať dojazd na 12,4 kWh batériu až 62 kilometrov.

Okrem bežných verzií, ktorými by sa dali nazvať štandardná DS4 a DS4 Performance Line bude mať tento hatchback aj verziu Cross. Pre výbavy Trocadero a Rivoli bude odvážnejšia alternatíva za príplatok 700 eur.

Druhým predstaveným vozidlom, ktoré prichádza na Slovensko je DS9. Veľký sedan má pokračovať v tradícii, ktorú reprezentovali také mená ako Citroën C6, XM a tiež Peugeot 607 a 605. A ide na to s plnou parádou. Tvary sú zvonka aj zvnútra také, ako by najluxusnejší sedan Stellantisu mal mať a pritom odkazujú na DS7 Crossback. To vidno najmä vnútri.

Veľkým prekvapením je, pri výbave Rivoli+, nádherné čalúnenie kožou Nappa s tmavočervenou farbou Rubis nielen na sedadlách, ale vlastne v celom interiéri. Len niektoré prvky ostali čierne. Medzi nimi je aj otočný systém hodiniek nad tlačidlom štartovania.

V ponuke pohonov nebude naftový motor. Základom bude 1,6 PureTech s výkonom 165 kW (225 k). Bude, s výbavou Performance Line+, za 45 990 eur. Viac luxusu príde s výbavou Rivoli+, ktorá bude stáť o 4 000 viac. Rovnaký výkon bude mať aj plug-in hybrid, ktorý má dojazd 59 kilometrov. Zrýchlenie na stovku je pri PHEV o 0,2 sekundy horšie, najmä kvôli zvýšenej hmotnosti. Prírastok je takmer 300 kilogramov.

Ešte ťažší, ale omnoho výkonnejší je PHEV systém v najvýkonnejšej verzii. Tá ma pohon všetkých kolies a celkový výkon 265 kW (360 k). Celkový krútiaci moment je 520 Nm. Tento vrchol ponuky bude stáť 62 990 eur ako Performance Line+ a 65 990 eur ako Rivoli+.

Fotky z predstavenia oboch modelov nám spravil Jano Hargaš.