Čo to vlastne je? Dodge Caliber bol pokusom severoamerickej automobilky presadiť sa v triede kompaktných áut. Teda na americké pomery. V Európe sa rozhodne medzi malé autá neradí. Je to skôr niečo na štýl takzvanej Golf-triedy, čiže nižšej strednej.
Fanfáry, smútočné pochody, salvy z dela, plačúci trúchliaci. To všetko sa nedialo v Detroite, ale v Pchongjangu. Za Kimom trúchlili povinne. Za Caliberom asi nikto. Dôvody na to, že nikomu auto, ktoré sa prestalo vyrábať, nebude chýbať sú viaceré.
Auto, ktoré sa začalo vyrábať v roku 2006 nedosiahlo extrémne dobré predajné výsledky. Predávalo sa síce po celom svete, ale patrilo do sfér takých menej zaujímavých áut s klasickým americkým štýlom interiéru.
Táto béžová vec mala pod kapotou buď 1,8 litrový, alebo dvojlitrový benzín. Samozrejme, aby bol nejaký predajný úspech aj na starom kontinente, tak v ponuke nesmel chýbať diesel. A tu sa našiel jeden problém. Papierovo to vyzeralo celkom sľubne, ale v reále dvojlitrové TéDéÍčko od koncernu Volkswagen neočarilo. Veď to bol ešte starý model so systémom čerpadlo-tryska. Ten nepatril ani k etalónu spoľahlivosti.
V Detroite si však uvedomovali, že predaje nie sú také ako čakali. Zapojili mozgy na plné obrátky a prišli so športovou verziou. Tá niesla názov SRT4 a mala 213 kW na predných kolesách. Calibru ani toto nejako extrémne nepomohlo.
A tak sa koncom tohto roka odobral bez nástupcu do automobilového… Neba asi nie, ale ani pekla. Jednoducho do večných lovíšť. Ukončenie výroby bolo tiché a prirodzené. Pacient zomrel v kľude, bez zbytočného oživovania proti prírode.
Minúta ticha? Nie, radšej si na tohto chorľavého indiána spomeňte prebehnutím otáčkomeru až k červenému poľu. Hlavne TDI…