Peugeot ukázal novú verziu malého modelu 208. A na radosť všetkých, ktorým v žilách koluje krv s vysokým oktánovým číslom, to je GTi! Samotný názov najskôr vyvolá radosť, potom však istú dávku nedôvery. Jasné, 205 GTi bola famózna, ale potom to už také slávne nebolo. Dlhá medzera neveštila nič dobré a dvojlitrový model 206 nezožal toľko chvály ako legendárna 205. Lepší bol 206 RC, ale aj tak to ešte nebolo ono. S príchodom 207 sa malo všetko zmeniť. A aj sa zmenilo. Dvestosedmička s motorom z Mini Coopra bola príliš ťažká a mala na ceste neohrabané chovanie. Blýska sa teda na lepšie časy?
Všetko vyzerá veľmi sľubne a sám Peugeot hovorí o renesancií modelu 205 GTi. V porovnaní s klasickou 208 je športový model o niečo širší, čo zlepšuje stabilitu v zákrutách. Vpredu je rozchod zväčšený o centimeter, vzadu o dva. V základe sú sedemnásťpalcové disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 205/45.
Ústrojenstvo pod kapotou pochádza od brata. Brat je samozrejme Citroën DS3 Racing. A máme tu prísľub, že by aj 208 GTi mohla byť veľmi dobrým hot-hatchom. Ale nepredbiehajme. Motor 1,6 THP pumpuje 147 kW (200 k) a krútiaci moment vrcholí cifrou 275 Nm. So šesťstupňovou prevodovkou by malo byť zrýchlenie pod 7 sekúnd a maximálna rýchlosť až 225 km/h. S takými parametrami by sa dalo aj viac, ale hmotnosť je veľmi priemerných 1160 kilogramov.
Už na prvý pohľad vyzerá 208 GTi agresívnejšie, kvôli kompletnému bodykitu. Výrobca nezabudol ani na denné LED svietenie. Vnútro prijalo čiastočne kožené športovo tvarované sedadlá a veniec volantu s výraznejším tvarovaním. Volant sa však nezmenšil. Je rovnako malý, vraj menší ako vo Ferrari Italia. To nemusí vyhovovať všetkým, rovnako ako zvláštne umiestnenie prístrojov.
Peugeot má v rukách recept na výborné auto. Otázka znie, či náhodou nepridal niečo po záruke a tým to celé znehodnotil. Počkáme si na výsledný verdikt na jazdu. Na trhy sa malý uličník dostane na jar 2013. Dovtedy budú len dohady, aké vlastnosti GTi má.