Opel si vychoval svojich zákazníkov k vedomiu, že Astra má skoro všetky štýly karosérie. Dve generácie dozadu boli priekopnícke, s klasickým troj a päťdverovým usporiadaním prichádzalo obvyklé kombi, sedan a ešte naviac kupé a kabrio s karosériou z dielní Bertone.
Najnovšia Astra zatiaľ bojovala len hatchbackmi. Kombi Sports Tourer sa pridalo len nedávno a teraz prišiel do portfólia už aj sedan. Dĺžka trojpriestorovej karosérie je 4658 milimetrov, šírka 1813 a výška 1476.
Pod vekom batožinového priestoru sa nachádza 460 litrov využiteľných na kufre a nákupy. Zadné sedadlá, delené v pomere 60:40, je možné sklopiť a tým získať až 1010 litrov.
Od začiatku bude možné zvoliť jeden zo siedmych motorov. Benzínové budú zastávať spektrum od 74 kW (100 k) do 132 kW (180 k), kým naftové od 70 kW (95 k) do 96 kW (130 k). Astra sedan tiež bude pokukovať po zelených nálepkách. Dva benzínové motory a naftový 1,7 CTDI budú kombinovateľné s balíkom ecoFLEX znižujúcim spotrebu a emisie prostredníctvom aerodynamických úprav a systému Start-Stop.
Po pridaní agresívnejšieho bodykitu a pohonu z Astry GTC OPC by Opel mohol nedopatrením vytvoriť alternatívu Imprezy WRX STI s pohonom prednej nápravy. Alebo ináč povedané, mohol by vytvoriť nástupcu ikonického Accordu Type-R. Bol by to taký HotLimo. Bohužiaľ, toto je asi veľmi nereálny scenár…