Dacia Spring bude mať vyšší výkon, výrazne

Automobilka Dacia, ktorá stále patrí do francúzskeho koncernu Renault prichádza s novou verziou svojho prvého a jediného elektromobilu s názvom Spring. Ten prináša niekoľko vytúžených vylepšení, ktoré zlepšia nielen jeho vzhľad, ale aj použiteľnosť.

Základnými vzhľadovými zmenami je použitie novej korporátnej identity s novými logami. Pre výbavu Extreme, ktorá do modelovej ponuky pribudne, bude dostupný aj súbor doplnkov s farbou Copper Brown. Tá bude na strešných lyžinách, na diskoch, na nápise na kufri a aj pod prednými svetlami. Na bokoch bude mať Extreme topografické línie na lištách a tiež ponúkne vnútri iné čalúnenie a znova použitie rovnakej hnedej farby.

Výbava Extreme bude stáť 21 500 €, ale budem mať už nový výkonnejší motor. Ten pridáva 15 kW (20 k) a verzia Electric 65 teda dosahuje výkonom až 48 kW (65 k). Píšeme až, ale nie je to stále zásadne oslnivé. To čo sa udialo však prichádza ako výrazné vylepšenie. S vyšším výkonom sa síce znížil krútiaci moment zo 125 na 113 Nm, ale zrýchlenie na stovku sa skrátilo z 19,1 sekundy na 13,7 sekundy. Malé elektrické auto je vďaka tomuto omnoho lepšie použiteľné a omnoho príjemnejšie v každodennom životnom procese.

Cena 21 500 € je však bez doplatku za rýchle nabíjanie. To prináša možnosť nabíjať auto výkonom až 30 kW. Môže to vyzerať úsmevne, ale realita hovorí, že batéria s kapacitou 27,8 kWh bude týmto výkonom nabitá za menej ako hodinu. Pritom nabíjanie nie je problém ani v domácich podmienkach z klasickej zásuvky. V takom prípade je plné nabitie za 14 hodiny.

Dacia Spring je úplne základnou alternatívou, ktorá prichádza v segmente elektrických vozidiel. Za rovnakú sumu totiž môžete mať maximálne použité vozidlo s otáznou históriou a otáznou výdržou. Vlastne výdrž. Výkonnejšia verzia motora potrebuje aj viac energie na svoje fungovanie. Preto klesla hodnota dojazdu z 230 na 220 km v kombinovanom cykle podľa meraní WLTP. Pritom základná verzia motora ešte stále ostane v ponuke pre výbavu Essential. Ak by teda chcel niekto naozaj pomalé vozidlo s teoretickým dojazdom väčším o 10 km, tak ho stále môže mať.