Automobilka Dacia má svoj program pre Cross Country Rally rozbehnutý veľmi dobre. Minulý rok bola fáza testovania, pričom už tím zažil aj podujatie v Maroku na jeseň. Tento rok bude ale plnší z pohľadu pretekov. No a nový Sandrider začína sa už zajtra.
Okrem Dakaru sa tento rok tím pozrie aj do Spojených arabských emirátov, do Juhoafrickej republiky, ale aj Portugalska a Maroka. Celý seriál má pre tento rok totiž 5 zastávok. Končí v októbri.
Vozidlo Dacia Sandrider, ktoré automobilka využije je špeciálne postavené na trubkovom ráme s karbónovým dielmi, ktoré sú lakované vrstvou odrážajúcou infračervené žiarenie a znižujúcou tak teplotu v interiéri. Auto má rázvor s dĺžkou 3 m a celkovú dĺžku iba 4 140 mm, čiže previsy sú minimálne, aby boli čo najväčšie nájazdové uhly. A keď už hovorím o uhloch, tak uhol výhľadu z vozidla je tiež prioritou, ktorá zlepšuje podmienky posádky.
Podmienky zlepšuje určite aj spolupráca s firmou Sabelt, ktorá dodala špeciálne sedadlá s aktuátormi schopnými vyrovnávať nárazy. O to by sa mala starať aj podvozková časť, kde je zavesenie na dvojitých lichobežníkoch a vzdialenosť, ktorú tlmiče dokážu pokryť je až 35 cm. Toto je naozajstné športové náčinie s výbornou stavbou.
Celkovo Sandrider vyzerá zaujímavo, ale je postavené tak, aby malo čo najviac dielov potrebných a zbytočné nie sú na aute vôbec. To znamená, že je jednoduchý na používanie a napríklad pri výmene kolesa, ľahko dostupnom za kabínou je možné použiť magnetické plochy, ktoré dokážu zase držať kovové diely, ktoré posádka odmontuje. Napríklad také skrutky.
No a o modulárnej prístrojovej doske Dacie Sandrider, na ktorú sa dá upínať množstvo rôznych prídavných zariadení asi ani netreba hovoriť. Treba ale hovoriť o motore V6 s objemom 3 litre, ktorý má výkon 265 kW (360 k) pri 5 000 otáčkach. Má na to aj dve turbá a celkový krútiaci moment je 539 Nm. To by malo stačiť aj na rallly Dakar a ešte dôležitejšie je, že syntetické palivo dodáva firma Aramco. To má 102 oktánov a okrem toho spĺňa požiadavky FIA na palivá.
Dacia tento rok, vlastne aj ako minulý rok, využije služby 3 posádok. Pilotmi budú Cristina Gutierrez Harraro, Sebastian Loeb a Nasser Al-Attyiah, ktorí sú už skúsení v pretekaní. Posledný pilot je dokonca viacnásobný víťaz rally Dakar, takže sa tím má určite načo tešiť. Po zodpovednej príprave a po dôkladnom testovaní má veľké šance zaujať a pristáť na vynikajúci pozíciách.