Dacia Sandrider nastupuje na rally Dakar už zajtra

Automobilka Dacia má svoj program pre Cross Country Rally rozbehnutý veľmi dobre. Minulý rok bola fáza testovania, pričom už tím zažil aj podujatie v Maroku na jeseň. Tento rok bude ale plnší z pohľadu pretekov. No a nový Sandrider začína sa už zajtra.

Okrem Dakaru sa tento rok tím pozrie aj do Spojených arabských emirátov, do Juhoafrickej republiky, ale aj Portugalska a Maroka. Celý seriál má pre tento rok totiž 5 zastávok. Končí v októbri.

Vozidlo Dacia Sandrider, ktoré automobilka využije je špeciálne postavené na trubkovom ráme s karbónovým dielmi, ktoré sú lakované vrstvou odrážajúcou infračervené žiarenie a znižujúcou tak teplotu v interiéri. Auto má rázvor s dĺžkou 3 m a celkovú dĺžku iba 4 140 mm, čiže previsy sú minimálne, aby boli čo najväčšie nájazdové uhly. A keď už hovorím o uhloch, tak uhol výhľadu z vozidla je tiež prioritou, ktorá zlepšuje podmienky posádky.

Podmienky zlepšuje určite aj spolupráca s firmou Sabelt, ktorá dodala špeciálne sedadlá s aktuátormi schopnými vyrovnávať nárazy. O to by sa mala starať aj podvozková časť, kde je zavesenie na dvojitých lichobežníkoch a vzdialenosť, ktorú tlmiče dokážu pokryť je až 35 cm. Toto je naozajstné športové náčinie s výbornou stavbou.

Celkovo Sandrider vyzerá zaujímavo, ale je postavené tak, aby malo čo najviac dielov potrebných a zbytočné nie sú na aute vôbec. To znamená, že je jednoduchý na používanie a napríklad pri výmene kolesa, ľahko dostupnom za kabínou je možné použiť magnetické plochy, ktoré dokážu zase držať kovové diely, ktoré posádka odmontuje. Napríklad také skrutky.

No a o modulárnej prístrojovej doske Dacie Sandrider, na ktorú sa dá upínať množstvo rôznych prídavných zariadení asi ani netreba hovoriť. Treba ale hovoriť o motore V6 s objemom 3 litre, ktorý má výkon 265 kW (360 k) pri 5 000 otáčkach. Má na to aj dve turbá a celkový krútiaci moment je 539 Nm. To by malo stačiť aj na rallly Dakar a ešte dôležitejšie je, že syntetické palivo dodáva firma Aramco. To má 102 oktánov a okrem toho spĺňa požiadavky FIA na palivá.

Dacia tento rok, vlastne aj ako minulý rok, využije služby 3 posádok. Pilotmi budú Cristina Gutierrez Harraro, Sebastian Loeb a Nasser Al-Attyiah, ktorí sú už skúsení v pretekaní. Posledný pilot je dokonca viacnásobný víťaz rally Dakar, takže sa tím má určite načo tešiť. Po zodpovednej príprave a po dôkladnom testovaní má veľké šance zaujať a pristáť na vynikajúci pozíciách.