Toyota sa pomaly zbavuje naftových motorov. Teda zbavuje je silné slovo, niektoré modely ich budú mať vždy. Avšak osobné autá akosi túto alternatívu vypúšťajú. Veď napríklad model Camry, čo nahradí Avensis naftu mať nebude. A rovnaký prístup volí automobilka aj pri Corolle. Tej predstavila tretiu karosársku verziu.
Sedan je elegantnou alternatívou v portfóliu, kvôli vyváženým bočným proporciám. Ale dynamické tvary, s ktorými prišiel už hatcbhack neschováva. Povedzme si to na rovinu, zadná časť sa podarila, vlastne celé auto sa dizajnérom podarilo.
Model stojí na novej globálnej platforme TNGA. Aj vďaka nej sa podarilo posunúť nižšie ťažisko a jazdné vlastnosti podporí aj širší rozchod kolies a nová zadná náprava. Už nebude mať skrutnú žrď, ale ponúkne viacprvkové zavesenie zadných kolies.
Toyota neráta s nasadením naftových motorov. Je to celkom logický krok, lebo naftové motory sú čím ďalej tým zložitejšie kvôli byrokracii EÚ. Miesto nich budú ekoalternatívou hybridy, pri ktorých sa berú do úvahy len reálne emisie, ktoré vychádzajú z výfuku. To ako sa vyrábajú batérie a ako sa dopravujú je druhá, menej spomínaná strana mince. Ale to je na inú debatu, však. Zo skúseností vieme, že hybridy od Toyoty fungujú fakt perfektne.
Automobilka do interiéru dala presne to, čo je v hatchbacku, takže prístrojová doska stratila skoro všetky tlačidlá, ale má fancy veľký displej. Už v základných výbavách má uhlopriečku 7 palcov, lepšie vybavené verzie majú o palec naviac.
Corolla sedan má byť aj bezpečným autom. Preto má systém varovania pred kolíziou s automatickým brzdením, má udržiavanie v jazdnom pruhu, má automatické prepínanie diaľkových a mnoho ďalšieho. Predné svetlá sú LEDkové.
Toyota začne s predajom sedanu v priebehu budúceho roka a má sa tiež stať globálnym modelom.