Malý Citroën C3 žne úspechy, od predstavenia tretej generácie, ktorá sa transformovala z vysokého hatchbacku, ktorý bol vlastne crossoverom medzi hatchbackom a MPV na hatchback, sa predalo 750-tisíc kusov. Za 3 a pol roka je to veľmi dobrý výsledok. A v polovici životného cyklu prichádza inovácia s niekoľkými zásadnými novinkami.
Facelift nemení formu auta, ale pomáha mu zaujať viac zákazníkov novými detailami a vylepšeniami. Presne to sa udialo aj s C3. Predná časť je zmenená výraznejšie a dostala nové predné svetlá, ktoré majú technológiu LED pre všetky výbavové stupne. Jedným z dôvodov je optimalizácia nákladov a druhým zase fakt, že aj toto sa podpisuje na znížení emisií CO2. Zaujímavo pôsobí predĺženie spodnej lišty prednej masky až ku samotným svetlám. Názor si spravte sami, ale najlepšie naživo. S modrou nám to sedí, s červenou trochu menej.
Zmenou prešli aj bočné ochranné lišty Airbumps. Miesto siedmich malých obdĺžnikov sú tri väčšie. Opticky to malé auto predlžuje a znižuje. Dobre, inak, pridáva mu dynamický zjav aj keď auto stojí. V zadnej časti sú trochu inak rozdelené svetlá a nový znak v strede kufra. Nič viac nebolo nutné robiť. Zmenené dvierka nádrže si všimne asi málokto.
Interiér síce vyzerá rovnako, ale je iný. Sedadlá sú úplne nové s technológiou Advanced Comfort, ktoré sú zo špeciálnej peny. Novinkou je tiež lakťová opierka priamo na sedadle vodiča. Okrem nových sedadiel sa môžu zákazníci pripraviť na novinky v oblasti technológií. Úplne nové sú parkovacie senzory, kde vpredu je až 6 senzorov. Do auta bude možné vstúpiť a naštartovať ho bezkľúčovo a okrem iných noviniek bude C3 vedieť prečítať značky.
Ponuka motorov bude celkom jednoduchá. Základom bude PureTech 83, čiže atmosférický trojvalec. Nad ním bude prepĺňaná verzia PureTech 110. Základ bude mať päťstupňový manuál, turbo ponúkne o stupeň viac. Pre silnejší z motorov Citroën ponúkne aj automatickú prevodovku so šiestimi stupňami.
Jediným naftovým motorom a zároveň štvorvalcovým motorom bude 1,5-litrový BlueHDI 100, ktorý bude kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ak chcete výkony, tak čísla v označeniach motorov hovoria o výkone v konských silách.
Začiatok predaja je naplánovaný na jún 2020.