Citroën C5X prichádza ako crossover, ale úplne iný crossover

Kam zaradiť novinku od Citroënu? Nový model C5X je jednoznačne zo segmentu D, ktorý je označovaný aj ako stredná trieda. Tým nadväzuje vlastne aj na svojho predchodcu, klasický sedan C5. Ale k čomu má najbližšie? Je to sedan? Je to kombi? Je to SUV? Je to kombinácia tohto všetkého.

Automobilka je na ceste, ktorú má mať už dlho, autá, ktoré predvádza sú avantgardné a vyzerajú ako z budúcnosti. Najnovší crossover C5X to len dokazuje. Kombinuje naozaj viac svetov a v Európe nemá konkurenta s rovnakým zameraním. Veď to by musel napríklad Superb Scout byť liftback.

Nový model bude mať podobný štýl ako C4, ale bude trochu rafinovanejší. V každom prípade s dĺžkou 4,8 metra sa stavia niekde do stredu triedy a bude tam čnieť so štipkou nezaraditeľnosti. Predná maska má výrazné logo, ktoré ťahá svoje ramená až ku svetlometom. Tie majú, samozrejme LEDky a LEDkové je aj denné svietenie. Veď toto bude najvyššie postavený model Citroënu.

Každému musí byť jasné, že C5X je aj nad C5 Aircross. A tak ako je zaujímavý dizajn zvonka, je zaujímavý aj vnútri. Síce základné línie zdieľa s C4, všetko pôsobí exkluzívnejšie, aj vďaka drevenej lište. A tiež vďaka obrovskému displeju informačno-zábavného systému. Aj keď už by sme nič iné nespomenuli, tak práve toto je najväčšia inovácia. Po dlhom čase má Citroën úplne nový systém! A vyzerá omnoho modernejšie. Druhý displej je pred vodičom a tretí je head-up, ktorý zobrazuje aj rozšírenú realitu. Tento prvok pomôže najmä pri navigácii.

O veľkorysosti vnútorného priestoru nebude žiadna diskusia. Dokonca aj batožinový priestor s objemom 545 litrov je dostatočne obrovský. Ak nie, tak sa dajú do roviny sklopiť sedadlá a dosiahnuť tak objem až 1640 litrov.

Tým, že automobilka postavila C5X na platforme MQB najnovšej generácie, sú limitované aj pohonné jednotky. A Citroën ich limitoval ešte viac. Naftové motory nebudú. Aj napriek tomu, že BlueHDi je stále výbornou alternatívou pod kapotou vozidiel. Lenže všetky normy majú na ponuku týchto agregátov neblahý vplyv. Takže benzínové agregáty a plug-in hybridy. Najvýkonnejší bude mať 165 kW (225 k) a dojazd na nabitie až 50 kilometrov.

Nám sa páči. A dokonca aj ako PHEV!