Na výstave Guangzhou Auto Show v Číne sme boli svedkami jasných preferencií spotrebiteľov tejto ázijskej krajiny. Paradoxne prahnú po predĺžených verziách európskych limuzín, už aj tak vcelku veľkých.
Ku štandardným kúskom z nemeckej produkcie s koncovkou „L“ sa pridal aj jeden z Francúzska, Peugeot 508 L. Výraznou zmenou je samotná kategória vozidla. Kým v našich končinách je to päťdverový liftback, pre najľudnatejšiu krajinu sveta ho zmenili na čistý sedan s konvenčným kufrom a štyrmi dverami. Tie sú špeciálne upravené pre Lkovú verziu, ich rám siaha do najvyššieho možného bodu z dôvodu maximalizovania komfortu pri nastupovaní a vystupovaní pasažierov, presne podľa požiadaviek trhu. Oproti Európskej verzii pribudlo k rozmeru rázvoru 55 mm, v celkovom rozmere vozidla je táto zmena až na hodnote 100 mm.
Informačný a ovládací systém vozidla od Peugeotu i-Cockpit 2.0 je podobne futuristicky pôsobiaci ako pri Európskej verzií, dominuje mu zoskupenie 12,3-palcovej digitálnej prístrojovky a 10-palcového dotykového panelu pre infotainment systém. Je rovnako príjemná a pôsobivá ako u pôvodnej verzie bez predĺženia.
Reálne sa na Čínskom trhu tento model pripojí k doterajšej Francúzskej zostave 301, 308 a 408 v prvom kvartáli roku 2019. Výrobu modelu 508 L, špeciálne upraveného podľa Čínskeho vkusu, bude zabezpečovať výlučne fabrika v meste Wuhan, patriaca do koncernu PSA.