V Číne to je všetko ináč. To, že automobilky majú predĺžené veľké sedany nehrá skoro žiadnu úlohu. Treba predĺžiť kompletne všetko. Preto vznikajú aj, na prvý pohľad, šialenosti ako BMW X1 LWB, Jaguar XFL a Mercedes-Benz E-class L.
BMW X1 LWB
Predĺžený rázvor BMW radu 7 je dosť jasným a logickým činom. Ale X1? Čína si vyžiadala aj to. Na prekvapenie to nie je prvá predĺžená X-jednotka. Predchodca už s podobnou ideou na trh zaútočil. A keďže vznikol aj nástupca, tak predpokladáme, že úspešne.
V porovnaní s predchádzajúcou X1 s predĺžením pribudlo 8 centimetrov na dĺžku, 2 centimetre na šírku a 4 na výšku. V ponuke modelu vyrábaného vo fabrike Tiexi v kooperácii s Brilliance v Shenyangu bude verzia sDrive18Li s 100 kW (136 k), sDrive20Li/xDrive20Li s 141 kW (192 k) a aj xDrive25Li s 180 kW (231 k).
Myslíme si, že predĺžená X1 vyzerá celkom dobre a možno by mala šancu aj na našom trhu.
Jaguar XFL
Druhý jazvečík má na kapote Jaguara. Oproti tomu bežnému modelu, ktorý sa predáva aj v Európe je XFL dlhší o 14 centimetrov a pridáva 157 milimetrov na kolená na zadných sedadlách. Dizajn sa nijako drasticky nezmenil, len zadné dvere sú dlhšie, čo zhoršuje vystupovanie po zaparkovaní medzi ďalšími autami.
Nastupovanie a vystupovanie v úzkych priestoroch nebude problém nového majiteľa XFL. Veď bude mať šoféra, ktorý ho vyloží kde treba a s autom zmizne. Predĺženie pridalo 200 kilogramov hmotnosti a poháňa ho dvojliter buď s 145 kW (197 k), alebo s 174 kW (236 k). V prípade nutnosti bude v ponuke trojliter V6 s 246 kW (335 k). Výroba bude prebiehať v čínskom Changshu po boku Land Roveru Evoque a Discovery Sport.
Mercedes-Benz triedy E Long
Nová trieda E od Mercedesu sa na trhu ani poriadne neohriala a už ju čaká predĺženie. Čínska verzia trochu pripomína model Maybach postavený na triede S. Predĺžené Éčko dostalo naviac 14 centimetrov. Ale nepribudli len predĺžením dverí.
Iná je celá zadná časť. Okno nekončí na dverách ako na krátkej verzii, ale až za nimi. Teda podobne ako na vrchole ponuky značky s trojcípou hviezdou. Tiež sa bude, podobne ako všetky predĺžené autá, vyrábať v Číne.