Mysleli sme, že najkrajší je buď S-Max od Fordu, alebo Espace od Renaultu. Obe MPV sú fakt pekné, ale Chrysler ich zostrelil v rozlete. Majú šťastie, že do Európy sa tak ľahko nedostane. Iba ak pod značkou Lancie. Fuuuj!
Ale naspäť k novému vanu Pacifica. Tvary akoby boli pokračovaním tých na modeli 200. Ale Town&Country už nevyhovoval a preto sa MPV volá prestížnejšie, Pacifica. Vraj stratila medzigeneračne 136 kilogramov. Fajn. Ale stále má skoro dve tony. Za zhodenie hmotnosti možno môže použitie platformy s pohonom prednej nápravy.
Vonkajšie tvary sú lahodné, netreba im prebytok dynamiky. Vnútri to už je trochu nuda. Síce príjemná, ale stále nuda. 8,4-palcový displej… Zív… Otočný volič prevodu ako má Jaguar a Ikarus… Zív… Kde je tá autonómna technika?
Dobre, po vyhodnení všetkých sedadiel okrem predných dvoch máte 3 978 litrov. Teda vyhadzovať nič netreba, stačí správne sklopiť aparáty Stow´n Go.
A keďže sme v U.S. and A, tak máme ako základ V6 s 210 kW (287 k) a 355 Nm. Spojenie je iba s deväťstupňovým automatom. Kto čakal manuál? V Hybride bude mať rovnaký motor iba 184 kW (250 k) a 311 Nm. Pracuje s 16 kWh akumulátorom a na nabitie dokáže prejsť skoro 50 kilometrov. Udávaná hybridná spotreba je 2,9 litra na sto. Najskôr 60 kilometrov na elektrický pohon a potom 50 kilometrov so spotrebou 2,9 litra?
Pre Hybrid odpadáva variabilita. Sedadlá pod podlahu nemôžu, veď je tam veľa batérií. Ale zase nabitie trvá len 2 hodiny už pri 240 voltovej sieti. Nafta nebude, veď pre koho by bola?