Bude z Volva C30 vyhľadávaná klasika?

Volvo C30 chcelo byť iné. Aj bolo. Bolo nástupcom ešte zvláštnejšieho modelu 480 rovnako s trojdverovou karosériou. To bolo asi aj jeho zásadným problémom. Málokto ho pochopil. Trojdverová karoséria niesla predok zo sedanu S40, ale zadok bol nekonvenčný.

Medzi tradičnými bokmi boli tretie dvere celé zo skla a svetlá sa tiahli až k vrchnej hrane. Interiér tiež začínal tak ako S40, ale to bolo len po predné sedadlá. Vzadu sa usadili iba dvaja cestujúci. Každý z nich mal samostatné sedadlo. Znova nepochopená snaha, ale nám sa páči.

Postupom času prešla C30 faceliftom spoločne s kabrioletom C70 a vznikla aj elektrická verzia. Ďalším faktom, ktorý si málokto uvedomoval, bolo, že C30 mala podvozok príbuzný s Fordom Focus, čo bolo zárukou dobrého ovládania. A naviac verzia T5 bola svojim spôsobom hothatch, ale znova ho nikto tak nebral. Mala 169 kW (230 k). Jediným hothatchom, ktorý tak bol aj braný bol Polestar dosahujúci až 186 kW (253 k).

No a teraz púť hatchbacku končí. Po 210 000 kusoch sa lúči. Ponuka nových áut bude fádnejšia…