Dva roky trvalo, kým sa podarilo pretaviť prvé zmienky o BMW X7 do sériovej produkcie. A tadááá! Je to BMW. Má ľadvinky, aj keď megalomanské, má všetky znaky, čo by malo mať a vyrába sa v americkom Spartanburgu.
Nové veľké SUV je väčšie ako Audi Q7 a Mercedes GLS. Jediný väčší obor je Rolls-Royce Cullinan. Aj to nie o veľa. Na dĺžku má X7 až 5151 milimetrov, na šírku dva metre, čiže pôdorysom zaberá toľko miesta ako dodávka. Má rázvor 3105 milimetrov a hmotnosť 2,5 tony.
Vnútri je ale miesto pre siedmich pasažierov. Ak nechcete toľkých voziť, tam môžete priplatiť za výmenu stredných troch sedadiel za dve kapitánske miesta. V príplatkovej výbave je tiež päťzónová klimatizácia miesto štvorzónovej. Vodič má pred sebou dva širokouhlé displeje, ale to podstatné je, že koliesko ovládania iDrive ostalo. BMW ho nenahradilo žiadnymi dotykovými plochami, stále funguje rovnako.
Sedem miest je fajn, ale stále pri nich ostáva trochu použiteľný batožinový priestor. Sedem miest má stále k dispozícii 326 litrov. Ak je tretí rad v podlahe, tak objem narastie na 750 litrov. A v prípade iba dvoch miest je z X7 takmer dodávka s objemom priestoru 2120 litrov.
Na začiatok bude v ponuke štvorica motorov. Najslabší naftový radový šesťvalec s objemom 3 litre xDrive30d má výkon 195 kW (265 k) a krútiaci moment 620 Nm (0-100 km/h: 7s, kombinovaná spotreba 6,5 l/100 km). Nad ním je M50d s trojlitrom a štyrmi turbami dosahujúci 294 kW (400 k) a 760 Nm (0-100 km/h: 5,4s, kombinovaná spotreba 7,0-7,4 l/100 km).
Benzínová ponuka bude mať ako základ tiež trojlitrový radový šesťvalec v xDrive40i. Ten bude mať 250 kW (340 k) a 450 Nm (0-100 km/h: 6,1s, kombinovaná spotreba 8,7-9,0 l/100 km). Vrchol ponuky bude zatiaľ xDrive50i s V8 a výkonom 340 kW (462 k). Krútiaci moment bude 650 Nm (0-100 km/h: 5,4s, kombinovaná spotreba 11,4 l/100 km).
Na trhu sa ukáže v marci 2019.