BMW M6 predstavené oficiálne

Po náhľadových fotkách z minulého roka tu je reálne. Nová generácia M6. To končí všetky špekulácie o tom, čo, kde a ako bude. Hneď sa svetu ukázali obe verzie auta. Kupé bude dopĺňať kabriolet.

M6 vyzerá agresívnejšie. To sa dalo od auta s veľkým M čakať. Nové nárazníky, rozšírené blatníky a odvetranie predných bŕzd takémuto zjavu výrazne pomáhajú. Štyri výfuky a 19 palcové disky sú teda len čerešničkou na torte.

Kabrio má plátennú skladaciu strechu, ktorá sa schová, prípadne ukáže za 19 sekúnd. Bonusom je, že úkon možno previesť až do rýchlosti 40 km/h.

V interiéri si našli miesto všetky novodobé hračky od BMW. Head-up displej je samozrejmosťou, nočné videnie napomôže potme, ale jedna vec je úplne, naozaj úplne zbytočná. Zábavno-informačný systém podporuje aplikácie Facebooku a Twitteru. To akože zastavíme, zapneme a napíšeme, že sme dosiahli preťaženie 1g, alebo, že sme dostali odľahčenie peňaženky o 1000 €? To je trocha zbytočná a hlúpa výbava. Ale asi na ňu bola požiadavka z trhu, keď sa dostala do výbavy šestky. Máme ale lacnejšiu alternatívu. Volá sa Twitter a Facebook pre mobilný telefón. Predstava updatov stavu a tweetovania noviniek použitím športovej M6 je rýdzo úchylná!

Teší nás ale použitie toho nádherného, fakt úžasne vyzerajúceho volantu. To musí byť radosť držať aj keď auto stojí.

Späť k podstate auta. Motor pochádza z M5. Osemvalec do V s objemom 4,4 litra nie je atmosférický. Na to sme si už museli zvyknúť. Na dosiahnutie výkonu 412 kW (560 k) využíva služieb dvojitého prepĺňania. Krútiaci moment 680 Nm je zodpovedný za zrýchlenie z nuly na stovku za 4,2 sekundy s karosériou kupé, kým kabriolet to zvládne za 4,3 sekundy. Obe karosérie sú elektronicky limitované na 250 km/h. Táto nemalá cifra sa dá zvýšiť priplatením za M Driver´s balík na 305 km/h.

Spotreba nebude tým dôvodom, prečo auto kúpiť, ale kupé potrebuje v kombinovanej prevádzke prijateľných 9,9 litra benzínu, kým kabrio 10,4.

Podvozok prijal Mkový diferenciál, športové pruženie a stabilizačný systém využíva nastavenie M Dynamic. Brzdy prešli tiež kúrou a za príplatok môžu byť keramické.

Pre koho je toto auto určené? No, pre niekoho, kto by aj chcel M5, ale chce niečo okázalejšie, chce sa viac odlíšiť, ale stále chce jedno z najlepších BMW radšej ako povedzme Maserati.