BMW M5 tiež prináša vylepšenia, motor však ostáva rovnaký

Nedávno ukázalo BMW inovavné modelu 5 a 5 kombi. No a logický krok je preniesť tieto vylepšenia do všetkých verzií modelu. Najvýkonnejšia alternatíva označená ako M5 a M5 Competition ostáva v ponuke a bude ešte lepšia, avšak motor ostane rovnaký.

V prvom rade bude ponuka obsahovať nové svetlá s možnosťou laserových aparátov. No a svetlám sa prispôsobili aj nové ľadvinky masky chladiča. Sú väčšie, čo sa dalo čakať. Vpredu je aj omnoho väčší nasávací otvor v nárazníku a zadok zase zmenil ostrejšie rezaný nárazník a svetlá s novým rozmiestnením prvkov. Nové sú aj 19-palcové zliatinové disky, ktoré sú štandardom. A nové budú aj ostatné disky. Tie na fotkách nám trochu pripomínajú kúsky na  M5 modelu E39.

Veľkou novinkou bude použitie veľkých displejov v interiéri a hlavne nového systému iDrive 7. M5 bude mať dva obrovské 12,3-palcové displeje. Jeden bude v strede, ovládaný aj dotykom a kolieskom a druhý bude pred vodičom ako virtuálny kokpit. V štandarde bude mať bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. Navigácia bude fungovať cez cloud.

O bezpečnostných prvkoch netreba veľa hovoriť, prepínanie svetiel, udržiavanie v pruhu, či automatické brzdenie budú štandardom. Balík Driving Assistance Professional pridá adaptívny tempomat, či viacero ďalších prvkov.

Motor ostáva rovnaký, 4,4-litrový s dvomi turbami bude naďalej produkovať 442 kW (600 k) a 750 Nm. Štandardne bude v ponuke osemstupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies s možnosťou uprednostniť zadnú nápravu. A z ponuky nevypadne ani M5 Competition. Má o 18 kW (25 k) viac.