Bulharský úpravca Vilner nie je ani v našich končinách už úplne neznámym pojmom. Síce sa zvykne s obľubou špecializovať na súčasné Mercedesy, ich najnovší kúsok je z úplne iného cesta, teda značky. Je ním BMW a nie hociaké, ale medzi vodičmi preferujúcimi mechanický a analógový pôžitok z jazdy azda to najikonickejšie.
BMW M3 E30 z roku 1990 je presne tým modelom o ktorom je reč. V červenej farbe Imola Red II a s originálnym a vzácnym bodykitom Evo zaplesá oko každého znalca a milovníka klasických áut. Nádherné 18″ kolesá BBS so širokým lemom k celkovému vizuálu tiež dokonale zapadajú. Ešte väčšmi sa však vo Vilner vyhrali s interiérom, ktorý zaodeli do tartanového retro vzoru. To je samo osebe skvelá myšlienka, podľa nás ho ale mohli použiť v trochu striedmejšej miere. Károvaný vzor je totiž dokonca aj na celej schránke pred spolujazdcom a tam to už pôsobí trochu násilne. Nie je to však ešte na úrovni gýča, to vôbec nie. Skvele vyzerajú hlboké sedadlá Sparco doplnené, ako inak, tartanovým vzorom. Výplne dverí, manžeta radiacej páky, slnečné clony, strop. Ako celok to je skvelé. Malý volant Momo je lahôdkou.
Pod kapotou došlo k radikálnemu upgradu, keďže originálny motor sa porúčal a na jeho miesto došiel modernejší a silnejší agregát. Konkrétne 3.2 litrový šesťvalec z novšej generácie E36. To znamená 317 koní a 350Nm na zadné kolesá prostredníctvom päťstupňového manuálu. Dodajme, že celé auto váži iba 1200 kg. Žiada sa napísať, že takto musí vyzerať stelesnenie drifterského sna. Vzhľadom na vzácnosť auta sa ale dá čakať, že budúci majiteľ sa k nemu bude správať ako v rukavičkách. Teda, aspoň v to dúfame, bola by obrovská škoda ho zničiť.