BMW sa pustilo do nevyhnutného. V polčase životného cyklu automobilky robia facelift. Teda, niekto to má rozdelené trochu inak, na tretiny a nechá model žiť dlhšie, ale nie BMW, to má životný cyklus štandardný. A pripravilo facelift modelov X3 a X4, ktoré majú spoločne technologické východiská.
V prvom rade určite vidno nové tvary predného nárazníka. Ten, najmä v prípade balíka M Sport, ukazuje výraznejšie tvary a necháva zaniknúť fakt, že okrem týchto zmien má X3 aj X4 väčšiu masku chladiča. Naopak svetlá sú užšie, ale podporujú možnosť doplniť laserový systém s dosvitom až 650 metrov. Ten dopĺňa adaptívne LEDkové svetlo. Vo svetlách je aj nový svetelný podpis vo forme denného svietenia.
Vlastne predok dopadol úplne dobre a auto vyzerá k svetu. Pri X4 aj zadok. Lenže X3 má nové zadné svetlá s LED pásom. Tie sú ako keby malo auto vzadu nejaké zvláštne hyperšportové okuliare. Niekto ich tak nosí, okuliare na temene, nespomenieme si kto, ale vyzerá pritom ako práve táto X3-ka. Dobre, možno nám chýba pohľad naživo, to bude určite lepšie. Zatiaľ sme viac fanúšikmi predfaceliftových zadných svetiel.
Vnútri sa toho tiež zmenilo viac ako by sa mohlo zdať. V prvom rade BMW implementovalo nové ovládanie klimatizácie, ktoré našlo miesto priamo pri výduchoch a displej je medzi nimi. Takže v lete sa nebude prehrievať. A zjednocuje tým dizajn s ostatnými novými BMW. Pre X3 znamená facelift aj možnosť väčších displejov a pre oba modely systém iDrive 7.0. Veľmi dobrou správou je, že koliesko na ovládanie ostáva na svojom mieste.
Zmeny, ktoré odlíšia inovované X3 a X4 sa, samozrejme pretavia nielen do bežných verzií, ale aj do modelov s písmenom M. Výroba štandardných verzií začne už v auguste a M-ká nabehnú v septembri. Výroba bude prebiehať v americkej fabrike v Greeri, pre náš trh.
V ponuke motorov budú dvojlitre na benzín v modeloch xDrive20i (135 kW/184 k) a xDrive30i (180 kW/245 k) a trojlitrový benzín v M40i (265 kW/360 k). Naftu bude reprezentovať dvojliter v xDrive20d (140 kW/190 k) a trojliter v xDrive30d (210 kW/286 k). Vrcholom naftovej ponuky bude M40d s 250 kW (340 k). Plug-in hybrid v xDrive30e bude mať maximálny výkon 215 kW (292 k). Okrem tohto hybridu bude väčšina motorov mild-hybridných.