Dízlová brána (dieselgate), ako už problém s dvojitým programom riadiacej jednotky niekto nazval slušne trasie nielen Volkswagenom, ale aj všetkými spriaznenými značkami. Vedeli ste, že rovnaký motor, teda 2,0 TDI montovalo aj Mitsubishi do modelov Outlander, či Lancer? A aj to, že má byť vraj problém aj s 3,0 TDI? Nech je akokoľvek, Audi práve predstavilo svoj nový obrovský hybrid.
Štyri krúžky vpredu sú, ale na cestu s ním asi nikto nepôjde. Novým hybridom, dokonca plug-in je totiž lokomotíva. Firma Alstom dodala mašinku s výkonom viac ako 1000 koní (736 kW). Má znížiť emisie CO2 vo fabrike ročne až o 60 ton.
Každý deň do Ingolstattu prichádza až 15 vlakov určených pre Audi. Vezú časti karosérie, prevodovky, ale aj motory (áno, aj tie naftové takto prišli). Samotná prevádzka automobilky má až 18 kilometrov koľají a až 17 vodičov týchto obrov. Ročne lokomotíva pracuje až 3800 hodín, čo predstavuje viac ako 10 hodín denne.
Nová lokomotíva od Alstomu dokáže až dve hodiny fungovať výlučne na elektrickú energiu a vtedy nemá žiadne emisie. Elektrický režim sa bude používať najmä vnútri budov. Ak dojde šťava v batériách, nastúpi naftový agregát.