Chronológia najvýkonnejšieho malého Audi má tri stupne. Prvým bola fabrická verzia 1.4 TFSI, tú nasledovala znova továrenská verzia A1 Quattro. Teraz prichádza netovárenská, úpravcovská verzia A1 Nardo Edition od Motor Technik Meyer, skrátene MTM.
Quattro má 188 kW (256 k). Pche, MTM dostalo z päťvalca o niečo viac. Teda oveľa viac. Skoro dvakrát toľko. Na predné kolesá v tomto bláznivom prípade smeruje 368 kW (500 k). V malom aute. Šialenstvo. Toľko má predsa BMW M5 generácie E60, čiže nie to posledné.
Počkať, počkať, počkať! Ešte raz, všetok výkon ide na predné kolesá. Predné! Nevieme, aké povzbudzovadlá brali páni v MTM, ale toto predsa nemôže fungovať inde ako v priamke. Zákruty sú úplne mimo. Veď predné kolesá prenášajú výkon a aj zatáčajú. Nemožné. Ani v tej priamke to nebude med lízať. Auto musí trhať volantom ako pes vodítkom, keď zacíti hárajúcu sa fenu.
Predsa donedávna platilo a ešte aj platí, že najvyšší výkon, ktorý sa reálne dá preniesť cez predné kolesá je maximálne 300 koní. To ukazuje Ford Focus RS Mk2 so svojou špeciálnou Revo-Knuckle prednou nápravou.
MTM aspoň pridalo samosvorný diferenciál, ale ten asi tiež pomáha len čiastočne. Diaľničný gangster A1 Nardo aj napriek enormnému výkonu zrýchli za 4,5 sekundy. Nie je to zlá hodnota, ale na tak ľahké auto a taký výkon to nie je bohviečo. Maximálna rýchlosť je 324 km/h. V malej predokolke to musí byť strašne adrenalínový zážitok. Na ten treba hlavne životnú poistku…
Aj tak to Španieli skúsili. Vo videu, v ktorom dosiahli 324 km/h (niekdajšia maximálna rýchlosť Ferrari F40) A1 predbieha M3 a 911 SC. To je ale hlavne o rovnej ceste bez zákrut. Na hociktorom horskom prechode by to asi nebolo takto obrátené.
Audi A1 MTM Nardo Edition si zaslúži svoje hrdé miesto v panoptiku strašidiel, ktoré radšej ani nemali uzrieť svetlo sveta.