Aston Martin modelom Vantage AMR mieri úplne jasne. Na tých najzarytejších puristov a petrolheadov zo starej školy. Prečo? Pretože prichádza s poctivou manuálnou prevodovkou! Vo svete GT a superšportov je manuál takmer mŕtvy a tak je tento krok Astonu veľkou raritou.
A nebude to hociaký manuál, ale pomerne netradičný, sedemstupňový s „dog-leg“ kulisou, teda radením jednotky k sebe a dole. Ako za starých čias, v 80. a 90. rokoch v rally či okruhových autách. Manuál teda vytlačil z Vantageu tradičné používaný osemstupňový automat od ZF. Osemvalec od AMG s objemom 4.0 litra zostal pri rovnakých výkonových parametroch 375 kW/503 koní a 625 Nm. Dobrou správou ale je, že použitím manuálu sa ušetrilo celkom citeľných 95 kg. Predsa len, automatické ústrojenstvo je komplikovanejšie a ťažsie. Aj napriek tomu je ale na stovke za 3,9 sekundy, čo je pribiližne o pol sekundy viac ako verzia s automatom. Áno, moderné automaty skutočne radia neporovnateľne rýchlejšie, než to dokáže hocikto s manuálom. Lenže mechanický pôžitok z jazdy sa nedá merať časom. Celkovo sa vyrobí iba 200 kusov tejto manuálnej verzie AMR, posledných 59 bude ale ešte o kus špeciálnejších. Dali by sa nazvať priamo raritné. V roku 1959 totiž Aston Martin vyhral slávne preteky 24 Hodín Le Mans a tento úspech budú pripomínať malé emblémy na karosériach týchto 59 kusov, lakovaných do legendárneho zeleného laku nazvaného Stirling Green. Zatiaľ poznáme iba americké ceny, tie začnú na $184,995 pre AMR, exkluzívna 59 kusová séria ale bude stáť až $209,995.